Therma Kos

Vorige week heb ik heerlijk genoten van een, al zeg ik het zelf, wel verdiende vakantie in Kos, Griekenland. Deze vakantie heb ik samen met mijn vriend geboekt via x-Travel. Alles was prima geregeld, het appartement was mooi en schoon, het weer was super en er was meer dan genoeg te doen. Compleet genieten dus! Natuurlijk kon het kopen van een aantal producten voor mijn blog en het doen van één activiteit waarover ik kon schrijven op About Beauty and Fashion niet ontbreken. Daarom gingen ik en mijn vriend op de tweede dag van onze vakantie de fiets op richting de Therma, ook wel de zwavelbaden, van Kos.

Kort over mijn vakantie. Ik en mijn vriend verbleven gedurende onze vakantie in een van de appartementen in Santa Marina. Dit appartementencomplex ligt in Kos-stad zelf waardoor je binnen 5 minuten met de fiets in het bruisende centrum staat. Ook sta je binnen een paar minuten aan zee waar je heerlijk kunt zwemmen. Ideaal! Zowel overdag als ’s avonds is er genoeg te doen. Overdag kun je namelijk naar andere stadjes toe, lekker zwemmen, winkelen en nog veel meer. ’s Avonds komt de bekende Barstreet tot leven waar je verschillende kroegjes vindt waar je compleet los kunt gaan.

Zwavelbaden Therma Kos Griekenland

Zwavelbaden Therma Kos Griekenland Zwavelbaden Therma Kos Griekenland Zwavelbaden Therma Kos GriekenlandNu over de Therma van Kos. Vanaf Santa Marina rij je gemakkelijk via één lange rechte weg naar het zwavelbad toe. De afstand is met de fiets te doen, maar bereidt je dan wel voor op een behoorlijke klim en zorg er voor dat je voldoende water bij je heb. Op de fiets doe je er ongeveer 45 minuten over. Ook is het mogelijk om met de scooter naar de Therma toe te gaan. Dan rij je er zo’n 30 minuten over. Ik moet zeggen dat het verkeer daar een behoorlijke chaos is dus let zowel op de fiets als op de scooter goed op. Mijn vriend en ik zijn met de fiets gegaan. Met de mindset, “Wij Nederlanders zijn wel wat gewend qua fietsen“, begonnen we aan de tocht. Het rechte stuk was prima te doen, maar de klim die daarna op ons te wachten stond was slopend. Dat werd dus lopen omdat fietsen te warm, te zwaar en te vermoeiend was.

Uiteindelijk vonden we de zwavelbaden aan onze linkerkant. Wel goed kijken, want het ‘grote bord’ waar de Grieken het over hebben, is lang niet zo groot als wij hadden verwacht! Bovenop de heuvel loop je nog een stukje naar beneden en dan ben je er. Deze afdaling kun je ook doen met de ezels die je op de laatste foto ziet. De Therma bevindt zich aan de zee. Het water uit de zwavelbron stroomt namelijk de zee in, maar door de stenen rand die er is neer gelegd wordt het grootste deel opgevangen en gemengd met zeewater.

Doordat het water wordt gemengd met zeewater krijg het een heerlijke temperatuur en kun je er prima in zitten. Een zwavelbad is namelijk warm. Ook ruik je de zwavel. Denk hierbij aan de lucht van rotte eieren. Gelukkig waait het langs het water waardoor de zwavellucht niet overheerst. Zwavel heeft een antibacteriële werking op de huid. Wanneer je een zwavelbad neemt wordt je huid daardoor gereinigd en verdwijnen of verminderen puistjes en onzuiverheden. En ja, één dag na ons ontspannen dagje Therma waren alle puistjes op mijn gezicht, maar ook op mijn rug zo goed als verdwenen. Drie dagen later was alles weg!

Mocht je naar Kos gaan, dan raad ik een dagje naar de Therma zeker aan! De entree van de Therma is gratis en je kunt er compleet ontspannen. Bereidt je voor deze ontspanning wel voor op een behoorlijke klim met de fiets/scooter die veel van je lichaam vraagt. Neem daarom in verband met deze inspanning en de hitte voldoende water mee voor de heenweg, het verblijf en de terugweg.

Ben jij wel eens in een zwavelbad geweest? Wat deed het voor jou?

Doe jij al mee met de winactie op About Beauty and Fashion? Maak kans op één van de twee leuke armbandjes van I Love Fashion News. Hoe? Kijk snel verder! Let op! De winactie loopt nog tot en met 31 juli!

6 reacties

Opgeslagen onder Beauty

6 Reacties op “Therma Kos

  1. DreamerKirsten

    Lijkt me wel leuk om eens te doen, zo’n zwavelbad!

    Like

  2. Heerlijk lijkt me dat! En Griekenland is zo mooi! ik heb misschien een rare vraag, maar wat is de reden dat je woorden dikgedrukt maakt? Ik ben bezig met het optimaliseren van mijn blog en dit viel me op!

    Like

    • Leuk dat je het vraagt. De woorden die dik gedrukt zijn zeggen het meest over de inhoud van de post. Google filtert op dit soort markeringen waardoor je blog hoger in google komt te staan waardoor ook de vindbaarheid wordt verbeterd. Succes! x

      Like

  3. Ah klinkt als een heerlijke vakantie! Ik had hiervoor nog nooit van een zwavelbad gehoord, klinkt super fijn! Lijkt me leuk om eens te doen.

    Like

Geef een reactie

