Boots Botanics Softening Cleanser & Facial Oil

Vorige maand reviewde ik twee producten van Boots Botanics voor de normale/droge huid. Vandaag twee producten uti de lijn die geschikt zijn voor alle huidtypen. Een softening cleanser en een facial oil. Voor het testen van deze producten had ik nog geen ervaring met beide producten. Totaal iets nieuws dus wat het extra leuk maakt!

Boots Botanics Softening Cleanser & Facial Oil

Boots Botanics Softening Cleanser & Facial OilVandaag de twee producten rechts op de foto. Beide producten bevatten rozenbottel.  Rozenbottel wordt ook wel het natuurlijke vernieuwingsgen genoemd. Het is rijk aan omega-3 en 6 vetzuren en fruitzaden, die de huid voeden en droogheid verminderen.

Deze schuimende organische reiniger verwijdert make-up, talgresten en onzuiverheden zonder de huid uit te drogen. Hierdoor voelt de huid glad en soepel aan.

Deze aromatische olie dringt diep door in de doffe huid en hydrateert de huid acht uur lang. De huid voelt zacht aan en haar natuurlijke glans wordt hersteld. Gebruik regelmatig voor het beste resultaat.

Boots Botanics Softening Cleanser & Facial Oil Boots Botanics Softening Cleanser & Facial OilLaten we beginnen met de Softening Cleanser. Dit is een crème die je verdeeld over je gezicht. Door de crème te verdelen over je gezicht en vervolgens met een ronddraaiende beweging in te masseren verwijder je gemakkelijk make-up, talgresten en onzuiverheden. Dit zonder de huid uit te drogen. Ik moet zeggen dat dit product echt heerlijk ruikt. Het heeft een wat zoete geur, maar echt heel subtiel. Doordat deze geur zo subtiel is ruikt het eigenlijk eerder fris dan zoet. Ook is de crème hartstikke gemakkelijk aan te brengen op je gezicht. Na het in masseren van de crème haal je deze er eenvoudig af met een doekje of een wattenschijfje van je gezicht. Ook wordt er zichtbaar vuil verwijderd.

Over de Facial Oil twijfelde ik in het begin een beetje. Olie zo op mijn gezicht aanbrengen en in masseren… Wordt mijn huid dan niet ongelooflijk vet? Toch kon ik het niet laten om het product uit te proberen, en tot mijn verbazing trok de olie in mijn huid, zonder deze ongelooflijk vet te maken. In de olie zit een pipet waarmee je de olie kunt opzuigen. Door een aantal druppels op je vingers te doen kun je de olie aanbrengen op je gezicht. Gemakkelijk en snel. Ook deze olie ruikt net als de crème heerlijk! De rozenbottel doet het hem. De olie trekt snel in en laat mijn huid lekker zacht aanvoelen. Ondanks dat olie over het algemeen vet is wordt mijn huid er niet vet van. Ook krijg ik niet meer last van onzuiverheden dan normaal.

Beide producten zijn verkrijgbaar in de webshop van Boots. De Softening Cleanser bevat 250 mL. Hiervoor betaal je maar €5,95! De Facial Oil bevat 25mL. Hiervoor betaal je ook maar €11,95. Alle ingrediënten van de producten uit de Boots Botanic lijn zijn natuurlijk wat deze producten duurzaam maakt.

Welk product gebruik jij om jouw gezicht mee te voeden?

Doe jij al mee met de winactie op About Beauty and Fashion? Maak kans op één van de twee leuke armbandjes van I Love Fashion News. Hoe? Kijk snel verder!

Dit is een artikel in het kader van MyStyle
Wat is MyStyle? Een groep jonge mensen die met brutal honesty voor jou duurzame producten test. Van kleding tot gadgets en van eten tot verzorgingsproducten.
We zijn onafhankelijk, waardoor je zeker weet dat het niet een advertentie of marketingtruc is. Alle reviews en nog veel meer vind je op de MyStyle Facebookpagina en via Twitter!

Heeft dit artikel je geholpen?
ja | ja, en ik ga nu vaker letten op duurzaamheid | nee | anders, namelijk | weet niet

2 reacties

Opgeslagen onder Beauty

2 Reacties op “Boots Botanics Softening Cleanser & Facial Oil

  1. Klinkt prima! Vooral de crème lijkt me wel wat. Van olie ben ik meestal niet zo’n fan.

    Like

Geef een reactie

