Wist je dat…

Hoe ik mijn haar op de juiste manier kan voeden weet ik tot op heden nog steeds niet. Mijn haar blijft pluizig welk product ik ook gebruik. Maar hier gaat de post van vandaag niet over. Althans niet over pluizend haar. Ik ben namelijk benieuwd of jij weet hoeveel centimeter een haar gemiddeld op één dag en in één jaar groeit. Weet jij het?

Braid / vlecht

Haar groeit 0.25 tot 0.40 millimeter per dag. Dat is dus ongeveer 12 cm per jaar!

Natuurlijk is dit een gemiddelde. Mijn haar groeit bijvoorbeeld hartstikke snel, en gaat daarmee dan ook wel over de 12 cm per jaar heen. Helaas gaat het niet bij iedereen zo snel en komt het dus ook voor dat haar minder dan 12 cm per jaar groeit.

Wist jij dit?

Doe jij al mee met de winactie op About Beauty and Fashion? Maak kans op één van de twee leuke armbandjes van I Love Fashion News. Hoe? Kijk snel verder!

7 reacties

Opgeslagen onder Wist je dat...

7 Reacties op “Wist je dat…

  1. Leuk feitje! Ik dacht altijd dat het nog minder was. Gelukkig niet, haha!

    Like

    • Haha, nou ik ben afgelopen week op vakantie geweest naar Kos in Griekenland. En door de zon is zowel mijn haar als mijn nagels ontzettend hard gegroeid! x

      Like

      • Ah Griekenland, heerlijk! Naast dat je in de zon lekker bruin kunt worden, is het natuurlijk ook fijn dat door de zon je haar en nagels ook nog eens lekker hard groeien. X

        Like

      • Helemaal waar! Het bruin worden is aardig gelukt. Ondanks dat ik behoorlijk snel bruin wordt was de zon zo fel en heet dat ik niet zoveel in de zon heb gelegen als ik wilden, maar toch, ik heb een mooi kleurtje gekregen en het snelle groeien van mijn haar en mijn nagels is mooi meegenomen! Ga jij nog op vakantie? x

        Like

      • Mooi! Een bruin kleurtje is nooit verkeerd. Haha, dat heb ik ook wel eens gehad toen ik naar Turkije ging. Ik dacht dat ik super veel zou gaan liggen bakken in de zon daar, maar uiteindelijk vond ik het bijna elke dag zó warm, dat ik bijna alleen maar in de schaduw heb gelegen. Ondanks dat was ik nog wel bruin geworden. Deze zomer ga ik ruim twee weken naar Frankrijk. Daar heb ik onwijs veel zin in!

        Like

      • Precies dat dus! Oke lekker hoor! Alvast hartstikke veel plezier in Frankrijk. Dat wordt vast genieten! xx

        Like

      • Ja, dat genieten komt wel goed denk ik haha. Dankjewel! X

        Like

Geef een reactie

