Foundation by Dr. Hauschka

Het verbaast mij iedere keer weer hoe fijn en goed de kwaliteit van duurzame make-up producten is. Vandaag een goed voorbeeld van zo’n duurzaam product. De foundation van het merk Dr. Hauschka. Deze foundation bestaat uitsluitend uit natuurlijke ingrediënten. Ik testte drie verschillende kleuren. Vandaag de review!

Dr. Hauschka Foundation

Dr. Hauschka Foundation Dr. Hauschka Foundation Dr. Hauschka Foundation Dr. Hauschka Foundation Dr. Hauschka Foundation Dr. Hauschka FoundationZoals je op de foto’s kunt zien testte ik de kleuren 0, 01 en 02. Zelf gebruik ik op dit moment de kleuren 00 en 01. De kleur 02 zal ik van de zomer gaan gebruiken aangezien ik hier op dit moment nog iets te bleek voor ben.

De tubetjes van de foundations zijn vrij simpel gehouden, misschien zelfs een beetje saai. Aan de voorkant vind je namelijk alleen het merk, de omschrijving van het product en de kleur daarvan. Op de achterkant een uitgebreide ingrediëntenlijst en that’s it.

Alle drie de foundations hebben een frisse geur. Wanneer ik hem aanbreng vind ik deze geur net iets te overheersend, maar wanneer de foundation eenmaal zit en ik de deur uit ben is de geur verdwenen. De foundation wat dikker en heeft daardoor een goede dekking. Ook heeft hij een matte finish waardoor ik ook zonder af te poederen niet ga glimmen. Ideaal. Ook onzuiverheden zijn gemakkelijk weg te werken met deze foundation. De foundation blijft door de dag heen super zitten en hoeft niet bijgewerkt te worden.

Naar mijn idee is deze foundation geschikt voor verschillende huidtypes. Dit door de natuurlijke ingrediënten. De foundation maakt je huid namelijk niet vet, maar droogt hem ook niet uit. Hij is zacht voor de huid en irriteert dus totaal niet. Ook krijg ik niet meer last van onzuiverheden als normaal, misschien zelfs wel iets minder!

De foundation van Dr. Hauschka is online verkrijgbaar voor €19,50. Ieder tubetje bevat 30mL aan foundation.

Gebruik jij natuurlijke/duurzame make-up producten? Welk natuurlijk/duurzaam make-up product is jouw favoriet?

Doe jij al mee met de winactie op About Beauty and Fashion? Maak kans op één van de twee leuke armbandjes van I Love Fashion News. Hoe? Kijk snel verder!

Dit is een artikel in het kader van MyStyle
Wat is MyStyle? Een groep jonge mensen die met brutal honesty voor jou duurzame producten test. Van kleding tot gadgets en van eten tot verzorgingsproducten.
We zijn onafhankelijk, waardoor je zeker weet dat het niet een advertentie of marketingtruc is. Alle reviews en nog veel meer vind je op de MyStyle Facebookpagina en via Twitter!

Heeft dit artikel je geholpen?
ja | ja, en ik ga nu vaker letten op duurzaamheid | nee | anders, namelijk | weet niet

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Beauty

Geef een reactie

