‘Charity Pot’ by Lush

Of het aan het weer ligt of dat mijn huid gewoon wat vreemd aan het doen is, ik weet het niet… Sinds januari heb ik namelijk regelmatig een hele droge huid op mijn handen, en dan zijn voornamelijk mijn knokkels hartstikke droog en pijnlijk. Al weer even geleden kocht ik bij Lush een klein potje met hand- & bodylotion voor in mijn tas. De Charity Pot.

Charity Pot hand- bodylotion Lush

Maakt je huid lekker zacht maar niet vet! De volledige opbrengst (excl. BTW, die moeten we afstaan aan de overheid) gaat naar diverse goede doelen.

Charity Pot hand- bodylotion Lush Charity Pot hand- bodylotion LushZoals we gewend zijn van Lush is ook deze hand- & bodylotion gemaakt van natuurlijke ingrediënten. De ingrediënten van de Charity Pot zijn onlangs aangepast en bevatten nu onder andere Fair Trade Olijfolie, Fair Trade biologische cacaoboter uit Colombia, Fair Trade Sheaboter en Fair Trade Vanille absolue.

De hand- & bodylotion trekt hartstikke snel in en maakt mijn huid gelijk zachter. Ook ruikt hij erg lekker. Iets kruidiger zoals al wordt omschreven op de site van Lush, maar de cacaoboter is duidelijk aanwezig. Lekker! De crème doet zeker wat hij moet doen, mijn huid lekker zacht en verzorgt aan laten voelen. Helaas is hij niet vet genoeg voor mijn knokkels, dus ik zoek gewoon weer verder naar een ander alternatief.

Ik nam het potje mee omdat ik erg nieuwsgierig was naar wat er in zat. In het begin kreeg ik het potje namelijk niet zo 1, 2, 3 open. Het trucje… Leg het potje tussen je platte handen. Duw een beetje en draaien maar. Zonder enige moeite draai je het potje open. Een potje gewoon met je vingers opendraaien lukt gewoon niet. Dit trucje met de platte handen moet je dus even doorhebben om het potje te openen.

Één potje Charity Pot bevat 1o gram aan hand- & bodylotion. Voor dit kleine potje betaal je maar €2,-. Niet super veel lotion maar perfect voor in je tas. Ook is het potje prima te hervullen en sluit hij erg goed waardoor hij niet zomaar open zal gaan in je tas. Je hoeft je dus absoluut geen zorgen te maken over crème die in je tas komt aangezien dat gewoon weg naar mijn idee onmogelijk is. De Charity Pot is ook verkrijgbaar in een verpakking van 100 gram. Hiervoor betaal je €12,65.

Welke handcrème gebruik jij of raad jij aan voor een extreem droge huid?

Dit is een artikel in het kader van MyStyle
Wat is MyStyle? Een groep jonge mensen die met brutal honesty voor jou duurzame producten test. Van kleding tot gadgets en van eten tot verzorgingsproducten.
We zijn onafhankelijk, waardoor je zeker weet dat het niet een advertentie of marketingtruc is. Alle reviews en nog veel meer vind je op de MyStyle Facebookpagina en via Twitter!

Heeft dit artikel je geholpen?
ja | ja, en ik ga nu vaker letten op duurzaamheid | nee | anders, namelijk | weet niet

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Beauty

Geef een reactie

