Zonnebrandcrème maar dan Anders

Persoonlijk baal ik er altijd echt enorm van wanneer ik zonnebrand moet op doen. Het komt dan ook niet vaak voor dat ik zonnebrand gebruik zelfs wanneer ik echt ga zonnen. Waarom? Het plakt… Dat is mijn grootste ergernis. Verder ruikt zonnebrand vaak niet bepaald lekker, blijven er witte strepen achter of laat het vlekken achter op de bekleding van de auto en nog veel meer. Echt gewoon bah… Toch is het beter wel gebruik te maken van een goede zonnebrand om je huid en dus jezelf te beschermen tegen de schadelijke UV straling. Vanaf nu kan dat ook op een andere manier! Maar of dat veel beter is dan insmeren met zonnebrand? Ik betwijfel het eerlijk gezegd.

Harmonised H20 UV protection van Osmosis Skincare

Vandaag las ik op verschillende sites een bericht over drinkbare zonnebrandcrème. De Harmonised H20 UV Protection van Osmosis Skincare. De drinkbare zonnebrand is verkrijgbaar tot factor 30. Hoe gebruik je de zonnebrandcrème? Niet smeren, nee drinken… Er wordt geadviseerd iedere vier uur zo’n twee mililiter te drinken met een glas water. Na het innemen van de zonnebrand ben je een uur later voor 97 procent beschermd tegen de schadelijke effecten en dus de UV straling van de zon.

Zelf ben ik nog niet echt overtuigd. Het lijkt me namelijk om grof maar eerlijk te zijn gewoon te ranzig voor woorden om zonnebrandcrème te drinken… En ik denk dat ik niet de enige ben? Ook is de crème nog niet dermatologisch getest waar veel mensen toch wel op letten.

De zonnebrandcrème is verkrijgbaar in twee verschillende soorten, namelijk ‘tanning’ en ‘non tanning‘. Tanning houdt in dat de crème ook nog een bruinend effect heeft in tegenstelling tot de Non Tanning. Hierbij wordt je denk ik gewoon op een natuurlijke manier bruin. Voor een flesje van 100 mililiter betaal je ongeveer €21,-.

Zou jij gebruik maken van de drinkbare zonnebrandcrème?

Bron: Afbeelding & Info

Edit: Na aanleiding van een reactie op deze post een kleine toevoeging voor wat meer duidelijkheid vanuit mijn mening over dit product. Zoals ik al aangaf ben ik persoonlijk niet overtuigd van de drinkbare zonnebrand. Ik vraag me af hoe een stofje van binnenuit de huid zou kunnen beschermen voor iets schadelijks van buiten af? Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat überhaupt mogelijk is. De werking van de drinkbare zonnebrand is niet bewezen, dus of je huid daadwerkelijk wordt beschermd tegen de schadelijke effecten van de zon is niet zeker. Smeer je dan ook gewoon goed in wanneer je de zon in gaat om jouw huidje te beschermen tegen de schadelijke effecten en dus de UV straling van de zon. Met dit artikel wil ik graag jou mening over de drinkbare zonnebrand te weten komen. Denk jij dat de zonnebrand werkt? Waarom wel of waarom niet?

5 reacties

Opgeslagen onder Beauty

5 Reacties op “Zonnebrandcrème maar dan Anders

  1. Voor degenen die om de een of andere (voor mij moeilijk voorstelbare) reden dit werkelijk niet in de gaten hebben, dit is een scam, schaamteloze oplichterij. Het werkt niet en kan ook niet werken. En alhoewel het net zo min kwaad kan of “te ranzig voor woorden” is om “geharmoniseerd” water te drinken als gewoon water – dat kennelijk in disharmonie is – is het gevaar en de schade in eerste instantie gelegen in het onbeschermd zonnen in de valselijke veronderstelling beschermd te zijn en, in vergelijking onbelangrijk, dat men 20 euro heeft neergeteld voor een flesje magisch water.

    Like

    • Net als jij geloof ik er ook vrij weinig van. “Maar of dat veel beter is dan insmeren met zonnebrand? Ik betwijfel het eerlijk gezegd.” en “Zelf ben ik nog niet echt overtuigd”. Ik heb de informatie slechts van andere websites omdat ik het bericht meerdere keren voorbij zag komen. Of het werkt? Weet ik niet. Net als wat jij zelf zegt is insmeren met zonnebrand sowieso een betere en vooral zekere bescherming tegen de straling van de zon. Ook is de werking van de drinkbare zonnebrand niet is bewezen. Ik heb dit artikel niet geschreven omdat ik zelf geloof in de werking van deze drinkbare zonnebrand, maar omdat ik mijn lezeressen over de drinkbare zonnebrand na wil laten denken en hun mening er over wil weten. Bedankt voor je mening. x

      Like

      • Ik twijfel niet aan uw goede intenties en u bent inderdaad helaas bij lange na niet de enige die ruimte geeft aan deze oplichterij. Het artikel heeft zich schijnbaar verder verspreid vanuit de Engelse tabloid Daily Mail en heeft zich helaas ook als een lopend brandje over Nederlandstalige deel van internet uitgebreid.
        Het is niet eens zozeer een kwestie van niet willen of kunnen geloven van mijn kant, de uitleg van de entrepreneurs over het mechanisme waarlangs dit “geharmoniseerd” water zou werken is pseudowetenschap van het laagste allooi: “..water that contains standing waves – scalar waves” die dan UV straling zouden uitdoven met een tegengestelde amplitude.. Iemand met een beetje natuurkundige achtergrond krijgt hier echt acuut hoofdpijn van en verliest een substantieel aantal IQ punten. Het is eenvoudig gezegd niet hoe water en elektromagnetisme werken òf de huidige natuurkunde is werkelijk compleet fout. Niet waarschijnlijk.

        Leest u anders dit artikel van Dr. Steven Novella, o.a. voorzitter van de New England Skeptical Society: Bericht

        Of Bericht

        waar in de discussie ook een link naar een forum staat waar entrepreneur Ben Johnson (MD) tevergeefs poogt een paar vragen van een Dr. J te beantwoorden en zichzelf en passant blootgeeft als de oplichter die hij is.

        Like

    • Bedankt voor de uitleg en de informatie. Hoe u het uitgelegd begrijp ik inderdaad dat het natuurkundig niet mogelijk is. De natuurkunde termen die u gebruikt heb ik namelijk ook gehad tijdens mijn middelbare school periode en examens. Zoals een van de teksten waar u naar linkt al aan geeft, ‘het klinkt als muziek in de oren, maar helaas’. We smeren gewoon rustig door met de zonnebrandcrème in plaats van er een (niet werkend) drankje van te maken. x

      Like

Geef een reactie

