Froufrou’s vintage blouse

Zo nu en dan snuffel ik weer eens rond in wat vintage winkeltjes opzoek naar iets leuks wat ik op een of andere manier kan dragen of aanpassen naar mijn eigen stijl. Het is al weer even geleden dat ik de blouse die ik jullie vandaag laat zien, maar toch wilde ik jullie op een of andere manier kennis laten maken met een leuke vintage winkel in Arnhem genaamd Froufrou’s

Froufrou's Vintage blouse

Froufrou's Vintage blouse Froufrou's Vintage blouse Froufrou's Vintage blouseMisschien dat jullie het al wisten, misschien ook nog niet, maar ik ben echt dol op oversized kleding. Waarom? Het zit gewoon een stuk comfortabeler dan kleding die zo super strak zit. Een vrij gevoel en het idee dat je adem kunt halen… Het klinkt misschien raar maar ik heb het om die reden onderhand gewoon nodig. Een hempje mag bijvoorbeeld wel gewoon strak zitten en een legging natuurlijk ook, maar een vest, blouse of iets anders in die richting moet het liefst zo los mogelijk zitten. Deze blouse die ik kocht bij Froufrou’s  is naar mijn idee dan ook helemaal perfect. Hij valt op door de rode kleur, maar toch ook weer niet te erg. Zoals je kunt zien is hij zeker oversized, of na ja voor mij tenminste. Volgens mij is het namelijk een mannenblouse in de maat XL. Hartstikke groot maar hij zit helemaal prima voor mij.

Ik combineer deze blouse over het algemeen met een zwart of grijs slim fit jurkje. Ja, die mag dan wel weer slim fit zijn. Verder een zwarte panty en zwarte overknee sokken. Jordans er onder en klaar! Wanneer ik geen zin heb in een jurkje combineer ik deze blouse met een zwarte legging en een zwart hempje. Door aangesloten kleding onder de blouse te dragen blijft jouw figuur zichtbaar en valt de blouse als een soort van los vest er over heen. Doordat de blouse zo groot is en ook qua kleur aanwezig is hou ik de rest van mijn kleding neutraal.

Ik kocht deze blouse bij Froufrou’s voor €17,-. De kwaliteit van de blouse is hartstikke goed en ook de kleur ziet er prima uit. Niet faal of zo ook niet wanneer ik hem heb gewassen. Froufrou’s is te vinden in de Hommelstraat in Arnhem op nummer 73-77. Behalve kleding verkopen ze ook leuke accessoires als kettingen, ringen, de meest gave zonnebrillen, schoenen, (camera)tassen, klokken en polaroid camera’s. Behalve in Arnhem waar de winkel zit kun je Froufrou’s ook online vinden. *klik* Hier kun je gemakkelijk spullen bestellen wanneer je niet in de buurt woont. Psst… Ook vintage kleding kopen/dragen is een vorm van duurzaam bezig zijn. Je geeft kleding namelijk als het ware een tweede leven!

Waar shop jij voor vintage items?

Dit is een artikel in het kader van MyStyle
Wat is MyStyle? Een groep jonge mensen die met brutal honesty voor jou duurzame producten test. Van kleding tot gadgets en van eten tot verzorgingsproducten.
We zijn onafhankelijk, waardoor je zeker weet dat het niet een advertentie of marketingtruc is. Alle reviews en nog veel meer vind je op de MyStyle Facebookpagina en via Twitter!

Heeft dit artikel je geholpen?
ja | ja, en ik ga nu vaker letten op duurzaamheid | nee | anders, namelijk | weet niet

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Fashion

Geef een reactie

