Verrassend Volume Droogshampoo Andrélon

Normaal was ik dagelijks mijn haar. Ik weet dat het niet echt goed is om je haar dagelijks te wassen, maar ik vind het zelf gewoon fijner. Toch zou ik om mijn haar minder te beschadigen ze om de dag een wasbeurt moeten geven. Hierbij wil je natuurlijk wel dat je haar fris en schoon aan blijft voelen. Om deze reden probeerde ik de Verrassend Volume droogshampoo van Andrélon uit. Succes of geen succes?

Verrassend Volume Droogshampoo Andrélon

“De droogshampoo, met lift-up system, is speciaal voor slap of futloos haar dat snel vet wordt en dat tussen de wasbeurten door wel een opfrisser kan gebruiken. Het vet wordt bij de haaraanzet opgenomen, waardoor het haar meer volume krijgt en weer licht en luchtig valt. Het resultaat is fris, licht en ‘ready to go’ haar vol volume.”

Afgelopen week postte ik een link op Twitter en op Facebook van Style Today waarin werd uitgelegd hoe je het beste droogshampoo kunt gebruiken. Zowel in die post als op de bus van de droogshampoo zelf staat een gebruiksaanwijzing. Wel verschillen deze behoorlijk van elkaar. Style Today raad bijvoorbeeld aan om de droogshampoo 5 tot 10 minuten in te laten trekken, terwijl de Andrélon aanraadt om de droogshampoo slechts 2 minuten in te laten trekken. Mede door de verschillende manieren van gebruik, heb ik ze beide uit geprobeerd om er achter te komen of het werkt en of de werking verschilt van elkaar wanneer je de droogshampoo op een andere manier aanbrengt.

De droogshampoo heeft een erg lekkere geur. Zoet en fris. De geur doet mij denken aan iets van vroeger, haarlak denk ik? Het resultaat van de twee manieren waarop je de droogshampoo kunt gebruiken verschilt niet. Tenminste niet bij mijn haar. Beide keren was mijn haar voor gebruik heel iets vet. Normaal tijd voor een wasbeurt dus. Na alle handelingen uitgevoerd te hebben volgens de gebruiksaanwijzing hoort het haar schoner en frisser aan te voelen. Oke, qua geur zeker aangezien je haar echt een shampoo luchtje krijgt. Maar daar blijft het dan ook wel bij. Mijn haar voelt namelijk drie keer zo vet aan als voor gebruik. Niet echt de bedoeling toch? Verder valt mijn haar slap naar beneden en glanst mijn haar behoorlijk, alleen helaas niet op de goede manier. Puur van vettigheid dus. Mijn voorkeur gaat dus zeker niet uit naar de droogshampoo en ik zal hem dus ook niet vaker gaan gebruiken. Ondanks dat het gebruik van de droogshampoo snel is kan ik beter in die 5 minuten mijn haar wassen. Dit maakt mijn haar tenminste echt schoon waardoor het lekker ruikt en ook schoon aanvoelt. Misschien ligt het aan mijn haartype, maar nee ik ben niet overtuigd van de werking van de droogshampoo en zou heb dus ook niet aanraden.

Pluspunt: Lekkere geur en snel in gebruik.

Minpunt: Mijn haar voelt veel vetter aan dan voor ik de droogshampoo gebruikte. Ook glanst mijn haar na gebruik puur door de vettigheid. Binnen de zelfde tijd kan ik mijn haar wassen en dan is het wel echt schoon.

De droogshampoo van Andrélon is verkrijgbaar bij de drogist.  Een grote bus (245mL) kost €4,99 en de kleine (150mL) €1,99.

Wat vind jij van de droogshampoo van Andrélon?

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Beauty

Geef een reactie

