Kwastenreiniger Kruidvat

Al een poosje ben ik op zoek naar een budget variant van een kwastreinigingsmiddel. Helaas kon ik deze niet vinden, tot dat ik laatst de Kruidvat even snel in en uit liep en een simpel flesje voor maar €2,99 bij de make-up zag hangen. Die moest ik uitproberen, vooral omdat ik er al zolang naar opzoek was.

01dd542e330417adbb802dcdeade76463b069a3748

De verpakking is niet heel erg speciaal. Een zwart doosje met daarop de afbeelding van het flesje wat er in zit, en ook het flesje heeft een opdruk die zwart met wit en zilver is. Het reinigingsgoedje valt wel lekker op. Dat heeft een roze/paarse kleur en ruikt heerlijk fris. Echt een beetje zeepachtig waardoor het nog meer op een reinigingsproduct lijkt.

Beschrijving: Kruidvat Proffessional Make-up Kwastenreiniger reinigt, verfrist en houdt de vezels zacht. De reiniger is geschikt voor kwasten met synthetische en natuurlijke haren. Ideaal om dagelijks te gebruiken, want de kwast is snel weer droog en klaar om te gebruiken. Regelmatig reinigen met Kruidvat Professional Make-up Kwastenreiniger verlengt de levensduur van de kwasten.

Tip: Reinig make-up kwasten vanaf het begin minimaal één keer per week. Vanwege de hygiëne, maar ook omdat ze dan prettig blijven aanvoelen.

Gebruiksaanwijzing: Breng de Kruidvat Professional Make-up Kwastenreiniger aan op een droge tissue. Wrijf de kwast hierin voorzichtig schoon tot hij niet meer afgeeft. Laat de kwast vervolgens aan de lucht drogen, niet uitspoelen.

0122bcd3a2859572c70b86780b4c4c115ab7bca513
0170c89d35eb804c083e4a92a32d881fcb87156dc2Zelf gebruik ik altijd wattenschijfjes om mijn kwasten mee te reinigen. Dit omdat de wattenschijfjes net iets dikker zijn dan tissues en ik dit prettiger vind werken. Het gebruik is zoals je bij de gebruiksaanwijzing kon lezen heel simpel. Breng wat van de reiniger aan op een tissue of een wattenschijfje, en wrijf de kwast er voorzichtig in schoon tot deze niet meer afgeeft. Wrijf de kwast steeds met de haren mee over de tissue of het wattenschijfje, anders maak je de kwast kapot, breken de haren af of vallen deze uit. Dat zou zonde zijn. Zelfs als je de kwast zo’n 5 keer gebruikt, dit is ongeveer één week voor mij, is deze nog gemakkelijk te reinigen. Het verschilt hierbij natuurlijk wel of je het hebt over de foundation kwast of het eyeliner kwastje. Eyeliner is vaak net iets hardnekkiger te verwijderen dan foundation.

Zelf heb ik nog geen ervaring met andere make-up kwastreinigingsproducten. Ik kan je dus niet vertellen of deze budget variant minder goed werkt ten opzichte van wat prijzigere variant. Wel vind ik de reiniger erg prettig en vooral snel in gebruik. Na gebruik zien mijn kwasten er schoon uit en voelen ze weer zacht aan. Ook drogen de kwasten snel. Dit komt voornamelijk door de hoge hoeveelheid alcohol die in de reiniger zit, maar dat is naar mijn idee juist alleen maar goed omdat dit de bacteriën dood die in de kwast zitten. Wel zo hygiënisch vind je niet? Ik vind deze budget variant van de Kruidvat een prima kwastenreiniger en dat voor maar €2,99. 

Gebruik jij een make-up kwastenreiniger? Zo ja, van welk merk en hoe bevalt deze? Zo niet, hoe maak jij jouw kwasten schoon?

Winactie Alert! Doe jij al mee aan de winactie? Nog niet? Kijk dan snel even hier hoe je deel kunt nemen! Gisteren is de strijd om de Mooi & Gezond scheurkalender van start gegaan. De actie is geopend tot en met 25 december. Op 26 december maar ik de winaar of winnares bekend! Succes allemaal!

7 reacties

Opgeslagen onder Beauty

7 Reacties op “Kwastenreiniger Kruidvat

  1. Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit een gebruikt, dus ik zou het niet weten🙂 Als het maar zijn werk doet!

    Like

  2. Ik heb ook nog geen ervaring met kwastenreinigers, maar deze wil ik zeker ook even proberen als ik ‘m bij onze Kruidvat ook kan vinden!

    Like

  3. Goeie review, ik heb deze zelf ook en is gewoon fijn in gebruik x

    Like

  4. Dit artikel had ik net nodig! Ik ben namelijk ook op zoek naar een goede kwastenreiniger, deze dan toch maar eens proberen😀

    Like

Geef een reactie

