Ebay Shoplog December 2013

Vorige maand schreef ik een post met daarin verschillende items die ik had besteld op Ebay. Het heeft even geduurd maar inmiddels is zo goed als alles binnen. Er mist helaas één ketting, die had ik namelijk twee keer besteld omdat ik één cadeau wilde geven voor een verjaardag, maar daar heb ik in overleg met de verkoper netjes mijn geld voor terug gekregen. De andere items zijn wel allemaal binnen gekomen en hebben gelukkig ook een prima kwaliteit.

01f1779d5b7556c213f40692dd9925bdaeefadec71

01b805508c04987f476c083d14795d64ed4d1cd7b4 0193f1e3578154a9eb8b7767515808bff3cba8a1b6 01284e0a23b54c1272091e4328f238e1b5ce455c80 0115bb9db240e2f22a21564179b2ea5eff417258ddAlle items zien er netjes uit, precies zoals de afbeelding op Ebay laat zien. Mede door de komende kerstdagen duurt de levering van Ebay koopjes uit China wat langer. Deze worden namelijk extra zorgvuldig gecontroleerd bij de douane. Waarschijnlijk is hierdoor helaas één van de twee goud kleurige leeuwen kettingen kwijt geraakt en dus niet bezorgt bij mij. Door dit te melden bij de verkoper heb ik mijn geld hiervoor terug gekregen. Een snelle en goede afhandeling van het probleem. Het totaal bedrag dat ik uitgaf aan de sieraden in deze post ligt ongeveer rond de €10,00. Lekker budget vooral wanneer je bedenkt dat een soortgelijke houten ketting hier in Nederland rond de €20,00 kost!

Na 3 jaar aankopen doen op Ebay heb ik wel verschillende situaties meegemaakt. Vaak worden deze, soms vervelende, situaties goed opgelost. Maar waar moet je nou eigenlijk op letten wanneer je een aankoop doet op Ebay? Hier een aantal tips voor jullie.

Tips voor het kopen van spullen op Ebay:

  • Kijk goed naar de omschrijving van het artikel om te weten wat je kunt verwachten;
  • De feedback die wordt gegeven door andere kopers is behoorlijk betrouwbaar. Kijk dus naar het positief percentage van de verkoper;
  • Voor merkkleding geldt: Is het een aanbieding die te mooi is om waar te zijn, dan is dit ook zo. Je ontvangt vaak een look-a-like item dat wel overeenkomt met het item op de afbeelding, maar niet van het originele merk is;
  • Ontvang je een item niet binnen de aangegeven 40 dagen, maak dan een geschil aan via Paypal. 9 van de 10 keer ontvang je jouw geld terug;
  • Lijkt een item totaal niet op het product van de afbeelding, meld dit aan de verkoper, je krijgt dan met een beetje geluk een deel van de betaling terug, of de gehele betaling wanneer je de aankoop retourneer (Dit kost vaak meer dan de helft die je kwijtraakt bij een halve terugbetaling);

Welke sieraad spreekt jou het meest aan uit deze shoplog? Heb jij wel eens een aankoop gedaan op Ebay, en hoe heb jij dit ervaren?

Winactie Alert! Doe jij al mee aan de winactie? Nog niet? Kijk dan snel even hier hoe je deel kunt nemen! Gisteren is de strijd om de Mooi & Gezond scheurkalender van start gegaan. De actie is geopend tot en met 25 december. Op 26 december maar ik de winaar of winnares bekend! Succes allemaal!

2 reacties

Opgeslagen onder Fashion

2 Reacties op “Ebay Shoplog December 2013

  1. Goede tips! Ik vind de laatste ketting heel gaaf!

    Like

  2. Pingback: 8 Musthave Zonnebrillen | AboutBeautyFashion

Geef een reactie

