Visolie het Resultaat

Begin deze maand vertelde ik jullie over de visolie capsules die ik had gehaald bij de Etos. Ik heb de capsules sinds die post drie keer per dag ingenomen precies zoals de gebruiksaanwijzing voorschreef. Ik vertelde al dat ik vooral wilde letten op de werking die de capsules hebben voor de huid. Het schijnt namelijk goed te zijn bij acnè, maar ook bij exceem. Wat is daar nou eigenlijk van waar?

013796b53cde123299c5fc57d52866c4272093228c

Visolie bij exceem:
Zelf heb ik geen last van exceem, maar mijn vriend zo nu en dan wel. Wanneer het wat kouder wordt, wordt de huid droger en ontstaan er bij hem kleine plekjes exceem. Lastig aangezien het dus erger wordt wanneer je het niet goed insmeert met een vette crème of iets dergelijks. Reden genoeg dus om de visolie eens uit te proberen. Ook hij heeft de visolie capsules gedurende de afgelopen drie weken ingenomen volgens de gebruiksaanwijzing. Helaas is er niet echt verschil te zien. Het plekje is eigenlijk gewoon groter geworden. Niet bepaald wat de bedoeling was. Vette crème helpt wel bij het tegen gaan van de droge huid, maar de visolie dus helaas niet of nauwelijks. In plaats van de visolie zou je dus beter kunnen kiezen voor vaseline of een speciale crème tegen exceem.

Visolie bij acnè:
Zelf heb ik niet echt acnè, maar wel is mijn huid extreem gevoelig. Ik vertelde al eerder dat ik hierdoor regelmatig last heb van onzuiverheden. Wanneer ik mijn huid reinig met een reinigingsproduct voelt hij daarna vaak droog en trekkerig aan. Het aanbrengen van crème om dit te verhelpen zorgt weer voor een te vette huid waarna er weer onzuiverheden ontstaan. De afgelopen drie weken heb ik mijn huid slechts gereinigd met make-up remover, tonic en lauw water. Ik heb expres geen andere reinigingsmiddeltjes gebruikt om de werking van de visolie capsules optimaal te kunnen zien. En ja hoor, hier helpt de visolie toch wel degelijk. Zoals wel meer dames krijg ik de week voor ik ongesteld moet worden last van puistjes en onzuiverheden. Dit is vaak de ergste uitbraak in mijn gezicht gedurende de hele maand. Sinds ik de visolie capsules inneem is dit een stuk minder geworden. De eerste week tijdens het innemen van de capsules merkte ik dat mijn huid wat vetter werd. In de tweede week was dit al weer verdwenen. In de rest van de maand heb ik eigenlijk nog maar twee puistjes gehad en that’s it! Geweldig! Vooral omdat je juist zou denken dat visolie zou zorgen voor een blijvend vettere huid. Dit is dus niet het geval. Mijn huid voelt zacht en gehydrateerd aan. Niet droog of vet!

Deze visolie capsules van het Etos huismerk zijn natuurlijk alleen te vinden bij de Etos zelf. Één pot bevat 60 softgels oftewel capsules en kost €7,99 per stuk. Met één zo’n pot kun je 20 dagen vooruit wanneer je de capsules volgens de gebruiksaanwijzing inneemt. “drie keer per dag één capsule voor het eten met koud water”. Simpel en zeker de moeite waard om te proberen!

Zijn de visolie capsules/softgels iets voor jou?

3 reacties

Opgeslagen onder Beauty

3 Reacties op “Visolie het Resultaat

  1. curlycurlmel

    Interessant!

    Like

  2. De lang haar kapster

    heel interessant!

    Like

Geef een reactie

