Tangle Teezer ‘Aqua Splash’

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik naar het evenement ‘Webshop Till You Drop’ ben geweest. In de shoplog post na het evenement vertelde ik al dat ik een nieuwe haarborstel had gekocht. Deze heb ik de afgelopen maand gebruikt, en dit is me erg goed bevallen. Waarom? Dat ga ik je snel uitleggen.

01324eab1509e86c335519a0dd661bd1a916a31c5cDe Tangle Teezer is een borstel ontworpen door een haar stylist. Hij is verkrijgbaar in verschillende varianten, onder andere allemaal gemakkelijk in de hand te houden. Door de beweegbare tandjes voorkom je dat haren tijdens het borstelen uit je hoofd worden getrokken. Ondanks die beweegbare tandjes borstelt de Tangle Teezer als nog zonder enig probleem de klitten uit je haar. Minder pijnlijk en beter voor je haar. Dat klinkt ideaal toch? De borstel is zowel op nat als op droog haar te gebruiken.

01918d1a8ffefd5b749264d19432a3eeb5ba82bc4fHet eerste wat opvalt aan de borstel is dat hij een hele andere vorm heeft dan de borstel die de meeste dames gewend zijn. Ook ik stond in het begin even raar te kijken. Eigenlijk is het heel simpel. Je legt de borstel in de palm van je hand met de kant waar op geen tandjes zitten en slaat je vingers er om heen. Hoe gemakkelijk kan het zijn!

0189b6a10e89545a0bc35ee6451d641928dd4292f4Niet alleen de vorm van de borstel maar ook de tandjes van de borstel zijn anders dan we zijn gewend. Ze zijn gemaakt van rubber waardoor ze mee buigen met je haar tijdens het borstelen. Dit voorkomt dat er haren worden uitgetrokken wanneer je een klit uit borstelt. Ook is het erg gemakkelijk om de haren die dan toch in de borstel terecht komen te verwijderen. Doordat de tandjes van rubber zijn buigen ze mee en verwijder je zonder enige moeite ook de haren die diep in de borstel zitten. Er is er geen een die achterblijft. 

Ten opzichte van mijn vorige borstel *klik* trekt de Tangle Teezer veel minder haren uit. Dit zowel wanneer ik mijn haar droog als nat borstel. Ook laat hij je haar er mooi glad uit zien en aan voelen. Ideaal. Verder borstel je zonder enig probleem klitten uit je haar, dit zonder dat het pijn doet. Over het verwijderen van de klitten had ik toen ik de borstel voor het eerst zag nog wel mijn twijfels omdat de tandjes flexibeler zijn dan die van andere borstels. Toch vind ik deze veel fijner in gebruik. Kortom een fijne borstel die je haar minder beschadigd tijdens het borstelen als een ‘normale’ borstel.

Ik heb de Tangle Teezer gekocht op Webshop Till You Drop bij de stand van Albari. Ik betaalde €9,95 voor de borstel. Normaal kost de Tangle Teezer rond de €14,95 per stuk. Hij is verkrijgbaar in verschillende varianten waaronder de Salon Elite, de Compact Styler, For Men, de Magic Flowerpot en de Aqua Splash.

Heb jij al eerder gehoord van de Tangle Teezer? Lijkt het jou wat?

1 reactie

Opgeslagen onder Beauty

Een Reactie op “Tangle Teezer ‘Aqua Splash’

  1. Ik ben echt benieuwd naar een tangle teezer! Ik heb niet zo veel knopen in mijn haar maar toch lijkt deze me heel fijn!

    Like

Geef een reactie

