Syoss Hair products

Als eerst sorry dat er het afgelopen weekend niks online is verschenen… Ik had het gewoon te druk om iets te plaatsen. De komende twee weken moet ik namelijk de course van het afgelopen les blok van mijn studie afsluiten. Dit met verschillende eindopdrachten en tentamens. Even bikkelen dus. Wel heb ik de afgelopen dagen twee haar producten geprobeerd van een merk dat ik nog niet eerder heb gebruikt. Ik heb het over Syoss. De meeste dames kennen het merk denk ik wel. Ik probeerde een shampoo en een crème spoeling en die bevallen me erg goed!

01b5267be056fb78f8374d799587b0643eaf549d55Zelf vind ik de flessen van Syoss altijd heel herkenbaar. Ze zijn groot, er staat behoorlijk wat tekst op in verschillende richtingen en de flessen hebben een best professionele look. Tot een poos geleden dacht ik dat het merk Syoss alleen verkrijgbaar was bij de kapper. Dat is niet (meer) het geval, deze kocht ik namelijk gewoon bij de Action. Ook nog eens voor een zacht prijsje van ongeveer €2,50.
0180fe82f6c6a762c24bd5acaa115fabe507f8f9ecBeide producten ruiken echt heerlijk. Ik kan de geur niet echt benoemen, maar het doet me wat denken aan cocoa of iets soort gelijks. Beide producten bevatten keratine. Keratine is een stof die zich standaard in je lichaam bevindt. Je haar wordt er geweldig zacht, minder pluizend en handelbaar door. Precies waar ik naar opzoek ben.

Ik heb de shampoo en de crèmespoeling inmiddels vier keer gebruikt, en ik merk gewoon dat mijn haar echt heel zacht aanvoelt. Vooral het borstelen van mijn haar na het douchen is veel gemakkelijker wanneer ik deze shampoo en crèmespoeling gebruik. Qua pluizigheid weet ik het nog niet helemaal. Het lijkt er namelijk wel op dat het wat minder wordt, maar door de dag heen komt het toch echt weer terug. Erg vervelend. Één van de twee beloftes is helemaal waar. De andere, het minder pluizen, had naar mijn idee nog een net wat beter kunnen zijn. Jammer.

Syoss shampoo is verkrijgbaar bij verschillende kappers en drogisterijen. Zelf kocht ik de shampoo en de crèmespoeling bij de Action. Hier kost hij wat minder dan bij de andere verkooppunten. €2,50 per fles is echt niet duur. En dat voor 500mL aan shampoo of crèmespoeling.

Welke shampoo en crèmespoeling gebruik jij?

Edit: Na de shampoo ongeveer een maand te hebben gebruikt leek mijn haar steeds zwaarder en slapper te worden. Ook leek het alsof de shampoo in geen mogelijkheid meer uit mijn haar te spoelen was. Misschien mede doordat ik behoorlijk dik haar heb, maar ik las in een reactie van een lezeres dat zij er ook last van had. Op dat moment werkte de shampoo en conditioner voor mij nog prima. Helaas nu niet meer, en ik ben ook niet van plan hem verder nog te gaan gebruiken. Helaas.

5 reacties

Opgeslagen onder Beauty

5 Reacties op “Syoss Hair products

  1. Ik kocht deze ook een tijd geleden en ze staan al terug in mijn kast. Ik had altijd het gevoel dat er nog schampoo in mijn haar zat, hoe grondig ik het ook uitwaste.

    Like

    • Ow dat is vervelend! Hier heb ik dan weer geen last van. Heb je dik of dun haar? Sowieso vreemd! X

      Like

      • Hm, vreemd… Ik zelf heb behoorlijk dik en veel haar, zou je denken dat ik er dan toch ook wel last van zou moeten hebben. Het zou misschien wel kunnen komen door de keratine in de shampoo. Als jij dun haar hebt en deze shampoo je haar ‘zachter’ maakt, zou het gladder aan kunnen voelen ondanks dat je jouw haar goed hebt uitgespoeld. Dan lijkt het alsnog alsof er shampoo in blijft zitten. Dat is het meest logische wat ik kan bedenken. xx

        Like

    • Een beetje erg laat, maar ik kwam jouw reactie tegen en inderdaad na ongeveer een maand gebruik van deze shampoo en conditioner leek het ook bij mij alsof de shampoo er in geen mogelijkheid uit te spoelen was. Erg frustrerend. Mijn haar werd slap en zwaar en heel snel vet. Niet de bedoeling naar mijn idee. xx

      Like

Geef een reactie

