’01 I’m All Riot’ LE Be Loud by Essence

Echt fan van oogpotloden ben ik niet. Na ja, ik vind de kleuren er altijd heel mooi uit zien, maar wanneer ik ze koop belanden ze toch automatisch na een aantal keer gebruiken weer op de rest van de stapel. Een beetje jammer. Toch laat ik jullie vandaag een oogpotlood zien. Hij is wel iets anders dan dat we gewend zijn van de standaard potloden, dus hopelijk is dit wel een succes voor mij.
IMG_0055

IMG_0056

IMG_0058De verpakking komt behoorlijk overeen met de lip colour pennen die ik eerder deze week heb laten zien. Eigenlijk is hij precies het zelfde alleen net een slag kleiner. Het lijkt me ook niet echt handig om met zo’n dikke punt als die van de lip colour pennen je ogen op te moeten maken. Het einde van het potlood lijkt draaibaar maar is dit niet, althans, het is me niet gelukt hem te draaien. Ik denk dus dat je hem gewoon moet slijpen wanneer de punt te klein wordt.

IMG_0057Het potlood geeft een mooie en behoorlijk gepigmenteerde kleur af. Ook zit er een subtiele shimmer in de kleur. Deze shimmer valt niet heel erg op. Pas wanneer het licht er op een bepaalde manier op valt zie je de kleine glimmertjes. Leuk voor in een uitgaanslook. De lijn is met de vingers niet prettig uit te werken. Hij vervaagt dan nauwelijks. Dit kun je zien op de rechter swatch. De lijn is wel vervaagd, maar ziet et niet bepaald smooth uit. Met een wat steviger kwastje gaat het uitwerken van het lijntje gemakkelijker. In combinatie met een overeenkomende oogschaduw verwerk je hem zonder moeite in een ooglook. Hij is net wat subtieler dan een zwarte liner, maar accentueert je ogen alsnog prima. Tijdens het aanbrengen voelt de punt zacht en glad aan. Hij is daardoor gemakkelijk rondom de ogen aan te brengen. Wel lijkt het dus net of het lijntje droogt, waardoor hij lastiger uit te werken wordt.

Het potlood komt uit de limited edition collectie ‘Be Loud’ van Essence. Deze collectie ligt volgens mij tot het einde van deze maand in de schappen van Essence. Het potlood kost €2,59 per stuk. Ook de Jumbo Cheer stick vind je terug in de ‘Be Loud’ collectie.

Gaat jouw voorkeur uit naar een oogpotlood of een (gel/liquid) eyeliner?

LAATSTE WEEK! Doe jij al mee met de winactie voor vrij tickets voor het evenement ‘Webshop Till You Drop’ op 12 en 13 oktober? Nog niet? Hoe je kunt mee doen aan de winactie vind je *Hier*. Let op: Deelname is alleen geldig wanneer alle eisen voldaan zijn! Laat in de comments onder de post met de uitleg even weten dat je mee doet. De winactie loopt tot 29 september.

 

1 reactie

Opgeslagen onder Beauty

Een Reactie op “’01 I’m All Riot’ LE Be Loud by Essence

  1. Ik heb liever een oogpotlood en dit lijkt me een erg fijne!

    Like

Geef een reactie

