‘Stay Matte Pressed Powder’ Rimmel London

Vooral in de zomer en bijvoorbeeld met het uitgaan merk ik toch dat het afpoederen van je make-up best belangrijk is. Wanneer je jouw make-up hebt afgepoederd blijft deze namelijk beter op zijn plaats zitten. Dit zelf wanneer het warm wordt. Dan heb ik er zelf namelijk het meeste last van. Wanneer het wat warmer wordt gebeurt het bij mij vaak dat de foundation en concealer gaan schuiven… Niet heel charmant als je net de onzuiverheden netjes heb weggewerkt. Vandaag laat ik jullie een fijne long lasting pressed powder van Rimmel London zien. Perfect dus voor het afpoederen van je make-up.

IMG_0012
IMG_0013Het doosje voelt stevig aan. Persoonlijk ben ik wat minder van dit soort doosjes, omdat wanneer je deze in je tas meeneemt het nog wel eens wilt voorkomen dat de dop er af gaat en de poeder door je hele tas heen ligt. Een doosje met een vaste deksel vind ik daarom fijner in gebruik. 

Het figuurtje dat in de poeder gedrukt staat is natuurlijk helemaal Rimmel London. Leuk, zo herken je hem natuurlijk gemakkelijk!

IMG_0015Op aanraden van de Rimmel styliste bij de Rimmel Beauty party koos ik voor de kleur ‘005 Silky Beige’. De poeder belooft tot wel vijf uur goed te blijven zitten, en geeft een matte dekking. Geen glanzende koppies dus. Ook minimaliseert hij de zichtbaarheid van de poriën. Dat kan met warm weer ook best handig zijn. De poeder ruikt een beetje naar de nivea crème die wij hier vroeger altijd thuis hadden. Die dikke crème in een rond blauw blik. Lekker fris en zacht. Het doosje bevat 14 gram aan poeder.

IMG_0014De poeder geeft een subtiele maar mooie dekking. En matte is hij zeker. Foundation wilt er nog wel eens voor zorgen dat je een mooi glanzend gezicht krijgt, maar met deze poeder er over is dat gelijk verdwenen. De poeder voelt zacht aan op de huid, en blijft ook heel luchtig. Ik heb de poeder voor het eerst uitgeprobeerd tijdens een avondje stappen. Dit hield hij uitstekend vol! 

Deze long lasting pressed powder komt uit de ‘Stay Matte’ lijn van Rimmel London. Hij is volgens mij verkrijgbaar in zeven verschillende tinten en kost €10,99 per stuk. 

Naar welke pressed powder gaat jouw voorkeur?

2 reacties

Opgeslagen onder Beauty

2 Reacties op “‘Stay Matte Pressed Powder’ Rimmel London

  1. Goede review, wat een mooi patroontje!

    Like

  2. inderdaad! heel mooi partroon!
    leuke review x

    Like

Geef een reactie

