How to: ‘Spotted Nails’

IMG_0011De dames die mij op Instagram volgen weten al waar ik de inspiratie vandaan heb gehaald voor deze nail-art. Twee weken geleden vond ik namelijk nog een pakje met nail folies (zie bovenstaande foto). Deze waren zwart met daarop een soort van goud kleurige verf spetters. Super leuk. Jammer genoeg gingen er na een aantal keer douchen verschillende hoekjes en randjes los zitten. Aangezien ik de nagels te leuk vond ben ik zelf maar eens aan de gang gegaan met een zwart en een goud kleurig lakje. Vandaag eerst een korte how to, en vervolgens het eind resultaat.

IMG_0001Wat heb je nodig:

  • Plakband
  • Twee of meerdere lakjes en een topcoat. Ik gebruik de lakjes ‘650 Goldfinger‘ (Catrice) & ‘119 City Blackout’ (NYC).
  • Nagellak remover
  • Een placemat (iets om je werk oppervlak mee af te dekken)
  • Wattenstaafjes
  • Rietjes
  • Schaar

IMG_0003Om te beginnen plak je je vinger zo goed mogelijk af. Dit omdat je nogal kunt spettert bij het aanbrengen van het goude lakje in mijn geval. Om dus voor minder schoonmaak werk te zorgen plak je de tape zo dicht mogelijk langs je nagel op. Zo hoef je uiteindelijk alleen je nagelriemen schoon te poetsen.

IMG_0004Lak je nagel in de basis kleur. Dit is bij mij dus zwart. Wacht even tot de basis kleur bijna droog is. Vervolgens ga je met het nagellak kwastje van de andere kleur langs de opening van het rietje op. De opening moet er hierbij uitzien als op de foto. Helemaal vol met nagellak dus. Let hierbij wel op dat de nagellak niet te diep in het rietje zit, dus niet ‘te’ veel nagellak, want dan wordt alles goud in plaats van alleen de spots.

IMG_0005Wanneer het rietje goed vol zit richt je hem op je nagels en blaas je kort maar krachtig. Hierdoor blaas je de nagellak er uit en creëer je de spots. Mochten er in één keer niet genoeg spots op je nagels zijn gekomen, dan herhaal je de stappen van de afgelopen twee afbeeldingen gewoon nog een keer.

IMG_0006Vervolgens verwijder je de tape en poets je de nagellak die naast je nagel zit weg met een wattenstaafje met daarop wat nagellak remover. Doe zo al je nagels volgens de bovenstaande stappen. Na een aantal nagels kan het zo zijn dat het niet meer lukt om de opening van het rietje ‘dicht’ te krijgen met nagellak, omdat er iedere keer wat restjes aan de rand blijven hangen. Knip dan het vieze stukje van het rietje af.

IMG_0007Zoals je op de afbeelding kunt zien is het zeker wel nodig om iets onder je nagels te leggen. Het wordt namelijk best een kliederboel wanneer je dit niet doet.

IMG_0008
IMG_0010
Hierboven het eind resultaat  Natuurlijk ziet het er wel wat anders uit dan de nail folies, maar toch vind ik dat het een leuk effect geeft. Ook heb ik al veel positieve reacties van mensen gehad bijvoorbeeld tijdens het werk. Bij de Hema loopt op dit moment een nail art winactie. Daarvoor heb ik de laatste afbeelding ingestuurd. Zou jij ook even op mij willen stemmen? *KLIK*. Dankjewel alvast!

Heb jij ervaring met de spotted nail art? Welke (snelle) nail art is jouw favoriet?

4 reacties

Opgeslagen onder Nails

4 Reacties op “How to: ‘Spotted Nails’

  1. Nog nooit gezien dit, maar wel echt heel erg tof! Snel maar eens proberen!

    Like

  2. Heel erg leuk! Ga ik zeker eens uitproberen!

    Like

  3. Zo’n soort DIY heb ik wel eens gezien, maar niet met deze kleuren. Prachtige combinatie! Ik vind het eindresultaat heel mooi!

    Like

  4. Pingback: Ootd: New Year’s Eve | AboutBeautyFashion

Geef een reactie

