Lip Tattoo

Misschien kennen jullie de lip tattoo’s al wel. Het zijn plaatjes met een leuk patroontje die je gemakkelijk met water aanbrengt op je lippen. Erg leuk zo voor de afwisseling of voor een speciale gelegenheid dacht ik… Tot het bij mij iets anders uitpakte als ik had bedoeld. Voor ik dat vertel zal ik eerst vertellen hoe het aanbrengen in zijn werk gaat.

IMG_0261De lip tattoo ziet er zo uit. Twee delen die je gemakkelijk los maakt van het blaadje waarin ze vast zitten. Je hebt verschillende patroontjes, dus er is altijd iets te vinden dat past bij jouw stijl/smaak. De lip tattoo die je hier op de foto ziet komt van de Action af.

IMG_0262Wanneer je de tattoo omdraait zie je verschillende afmetingen . Ook staat er duidelijk aangegeven dat je NIET aan de boven kant van de bovenlip en aan de onderkant van de onderlip mag knippen. Dit omdat dan de vorm van de lip tattoo niet meer goed is. Ook staat er een korte uitleg gegeven hoe je de tattoo op maat moet knippen. Je brengt de tattoo gemakkelijk met een washandje of sponsje met water aan. Gewoon deppen tot het papier los laat van de tattoo. Snel en simpel.

IMG_0263Bijna klaar met knippen.

IMG_0264Het aanbrengen is echt heel simpel. Het werkt echt precies het zelfde als de tattoo’s van vroeger. Water er op en net zo lang deppen tot het papiertje los laat. Wel moet je hier natuurlijk goed opletten dat hij precies op je lippen past. Dit ging bij mijn bovenlip niet helemaal goed zoals je kunt zien op de foto. Gelukkig zag je dit niet wanneer de tattoo gewoon op mijn lippen zat.

Nu het minpuntje aan de tattoo… Zoals jullie misschien al wel eens hebben gelezen heb ik een hele gevoelige huid. Dat kwam hierbij dus ook weer naar boven. Ik had de tattoo nog geen half uur op mijn lippen zitten toen mijn lippen branderig aan begonnen te voelen. Om die rede ben ik de tattoo er dus gelijk af gaan halen. Jammer genoeg was dit net te laat voor mijn lippen… Er zat al een dikke blaar op mijn bovenlip en mijn lippen waren beide helemaal opgezwollen… Niet bepaald charmant. Het is nu inmiddels vier dagen geleden dat ik de tattoo heb gebruikt en de blaar is eindelijk verdwenen. Wel voelt het nog steeds zo alsof er een grote blauwe plek op mijn bovenlip zit. Pijnlijk dus.

Behalve ik hadden er nog twee andere dames een lip tattoo aangebracht. Zij hadden in tegenstelling tot mij beide nergens last van. Wel vonden ook zij het lastig om de tattoo er weer af te krijgen. Dit moet je namelijk doe met warm water. Op die manier zou je de tattoo er zo af moeten poetsen.

Wanneer je dus een gevoelige huid heb raad ik je deze lip tattoo’s af. De tattoo die ik heb gebruikt kwam van de Action, maar alle tattoo’s zijn voor zover ik kon vinden op internet gemaakt van het zelfde spul. Dus voor mij zou het niet uit maken welke ik gebruik, ik krijg hoe dan ook een allergische reactie op de tattoo. Misschien is het een idee om eerst een stukje tattoo wat jij afknipt bij het op maat maken op een andere plaats te proberen als op je lippen. Dit om te kijken hoe jouw huid reageert op de tattoo. Bij de een zal er niks gebeuren, bij de ander gebeurt misschien het zelfde als bij mij.

Heb jij de lip tattoo al wel eens uitgeprobeerd?

3 reacties

Opgeslagen onder Beauty

3 Reacties op “Lip Tattoo

  1. Hmm, klinkt niet heel fijn… lijkt me wel leuk om gewoon een keertje uit te proberen. Leuk voor een feestje misschien, als je geen gevoelige huid hebt dan. 😉 Deze allergische reactie is natuurlijk wel vervelend!

    Like

  2. Neen, ik had er nog nooit van gehoord, zodra ik eens bij de Action ga neem ik een pakje mee 🙂 Heel handig wat je daar zij , om eerst een stukje ergens anders aan te brengen! 🙂 Leuk!

    Like

Geef een reactie

