‘Match Perfection Foundation’ Rimmel London

Zelf vind ik het behoorlijk lastig om een goede kleur foundation te vinden. Uiteindelijk kom ik toch altijd weer met de 02 kleur uit de collectie de winkel uit, om er vaak vervolgens achter te komen dat het licht binnen de foundation beter uit lieten komen qua kleur dan dat ze ook daadwerkelijk er uit zien. Jammer is dat. Tijdens de workshop kwam daar dus ook al mijn eerste vraag. “Welke tint zou ik het beste voor mijn huid kunnen gebruiken? En hoe kies in nou zelf de juiste tint als ik in de winkel sta?”. Het antwoord was best simpel. Breng gewoon alle kleurtjes van één lijn naast elkaar aan op je huid, en kijk welke kleur het beste overeenkomt met jou huidskleur. Omdat ik de foundation die ik tijdens de workshop gebruikt heb erg prettig vond kocht ik deze. Dit is de Match Perfection Foundation in de kleur ‘100 Ivory’.

IMG_0235
IMG_0236De verpakking ligt lekker in de hand en voelt stevig aan. Dat had ik eigenlijk ook niet anders verwacht van deze stevig glazen pomp flacon. Het etiket op de verpakking is ook duidelijk. Je ziet gelijk wat het is, uit welke lijn de foundation komt, welke tint het is en dat er SPF 18 in zit. Duidelijk en overzichtelijk als je het mij vraagt.

Wanneer je de dop er afhaalt komt er een handig en hygiënische pompje te voorschijn. Met het pompje is het gemakkelijk om de foundation te doseren. Één keer pompen? Twee keer pompen? It’s up to you.

IMG_0237
IMG_0238Zoals je kunt zien op de eerste foto is het niet echt een cream foundation. Daarvoor is hij namelijk te vloeibaar. Over het algemeen is een cream foundation net wat meer dekkend dan een meer vloeibare. Toch is de dekking van deze foundation echt super netjes. Wil je een luchtige foundation? Dan breng je gewoon een dun laagje aan. Wil je een dichtere dekking? Breng dan nog een laagje er overheen aan en daar is je dekking. Het maakt bij deze foundation niet uit hoeveel je aanbrengt, hij blijft namelijk luchtig, licht en zacht aanvoelen. Ook ruikt de foundation lekker fris en toch ook zacht. Heerlijk.

De foundation is makkelijk aan te brengen en geeft een egale dekking. Je werkt zonder enige moeite rode plekjes of andere onzuiverheden weg met deze foundation zonder dat je gelijk een heel plakkaat op je gezicht hebt zitten. Ook blijft de foundation netjes op zijn plaats zitten gedurende de dag. De visagiste gaf ons de tip mee om altijd je foundation af te poederen. Op deze manier blijft je foundation beter zitten, en krijg je een mooie matte finish.

De Match Perfection foundation van Rimmel is verkrijgbaar is verkrijgbaar in vijf verschillende tinten. ‘100 Ivory’, ‘200 Soft Beige’, ‘300 Sand’, ‘400 Natural Beige’ en ‘500 True Ivory’. De foundation kost €12,99 per stuk. Ik betaalde er slechts €5,00 voor aangezien ik hem kocht aan het einde van de Rimmel Beauty Party.

Hoe kies jij de juiste kleur voor jou gezichtsmake-up? 

2 reacties

Opgeslagen onder Beauty

2 Reacties op “‘Match Perfection Foundation’ Rimmel London

  1. Ik heb ook altijd problemen met welke kleur foundation het beste is, het licht in de winkels is inderdaad net wat anders :p Ik heb nog nooit een foundation van Rimmel geprobeert maar zoals jij het beschrijft is het het waard om het even te testen 🙂

    Like

Geef een reactie

