DIY ‘Transfer it’

DIY’s ik hou er van. Vooral wanneer het gaat om een fashion DIY. Helemaal zelf mijn kleding maken is niet mijn ding, maar het zo naar mijn smaak aan passen wel. Een simpele manier hiervoor is door het gebruik van transferpapier. Hiermee kun je gemakkelijk de afbeelding die jij wilt op jouw shirt maken.

Wat heb je nodig?

– Katoenen shirt naar keuze
– Wit of zwart transfer papier (verkrijgbaar bij bijvoorbeeld de Bruna of de Hema voor ongeveer €6,95 per pakketje)
– Een strijkbout
– Printer met normale inkt. Dus geen laser printer!
– Schaar
– Laptop/PC

Hoe werkt het?
1. Kies een afbeelding die jij mooi vindt.
2. Plaats deze afbeelding in spiegelbeeld in een photoshop of een word bestand.
3. Print de afbeelding af op het a4 transfer papier.
4. Laat de inkt goed drogen en knip vervolgens de afbeelding uit met zo’n 3 mm aan papier er om heen.
5. Leg de afbeelding op de juiste manier op een glad shirt.
6. Leg een stuk bakpapier over de afbeelding en ga er met de strijkbout over heen. Let hierbij op dat je de randjes goed meeneemt!
7. Haal het bakpapier er af, en laat de afbeelding en het papier op het shirt zitten. Wacht tot het papier en het shirt helemaal zijn afgekoeld.
8. Haal voorzichtig het transferpapier van het shirt. De afbeelding zit nu op het shirt.

Hieronder alvast een aantal voorbeelden:20130523-202407.jpg20130523-202417.jpg20130523-202427.jpg20130523-202436.jpg20130523-202450.jpg20130523-202507.jpgDoe jij al mee aan de Rimmel winactie van About Beauty and Fashion? Nog niet? Kijk dan snel even hier, *KLIK*, en maar kans op een plaats bij de workshop!

Heb jij al eens iets met transferpapier gemaakt?

3 reacties

Opgeslagen onder DIY

3 Reacties op “DIY ‘Transfer it’

  1. Ik heb het ook wel eens gedaan, t ziet er echt vet uit!

    Like

  2. Leuke DIY! Lijkt me tof om een keer te doen, dan heb je pas echt een uniek item! ^^ Oh, heb je trouwens een nieuwe header dingetje iets? Hij ziet er namelijk heel leuk uit!

    Like

    • Ja, ik vond het na een jaar wel eens tijd om de header aan te passen. Dat wilde ik al langer doen maar ik wist niet wat ik er van wilde maken. Heb deze op een rustig zondagje gemaakt en ben er helemaal tevreden mee. Het is meer Lisa als je begrijpt wat ik bedoel. Dankjewel! Xx

      Like

Geef een reactie

