Beauty Essentials Polijstvijl

Nu dan echt de laatste aankoop uit de shoplog met Neo Geisha en Vintage District make-up. Het enige wat er nog overblijft is de polijstvijl. Ook deze vijl nam ik mee bij de Kruidvat. De polijstvijl die ik had, had ik al zo’n 3 jaar. Deze was inmiddels dus wel versleten en was eigenlijk op alle vlakken zo goed als helemaal glad. Niet echt effectief dus om die te gebruiken. Toen ik deze vijl dus bij de Kruidvat zag hangen, en toch al een hele mand vol aankopen had verzameld vond ik dat deze er ook nog wel bij kon. 

IMG_0093Bij aankoop zit de vijl in een plastic verpakking met een kartonnetje er achter. Bij de vorige polijstvijl die ik kocht stond op dat kartonnetje nog uitleg wanneer welk vlak moest worden gebruikt. Op deze vijl staat het slechts aangegeven op de vijl zelf door middel van nummertjes en de twee woorden ‘emery’ (stap 1 & 2) en ‘shiner’ (stap 3 & 4).

IMG_0094Hierboven de twee zijden om je polijst sessie te beginnen. Dit is de ‘emery’ zijde. Stap 1 is het zwarte vlak. Deze is ruw net als schuurpapier. Deze zijde mag je dan ook maar één keer in de maand maximaal gebruiken! Dit ruwe gedeelte maakt de bovenste laag van je nagels open. Om het oppervlak weer dicht en egaal te krijgen gebruik je vlak twee. Ook deze schuurt je nagels maar op een subtiele manier. Je nagels zijn binnen no-time weer mooi glad bij gebruik van dit gedeelte.

IMG_0095Dan blijven de laatste twee stappen natuurlijk nog over. Stap 3 en 4 horen bij de ‘Shiner’ kant. Echt heel veel verschil zit er niet. Het roze gedeelte is stap 3. Deze is nog heel minimaal ruw. Deze maakt je nagels echt helemaal mooi glad en geeft ze ook al weer wat glans. Voor de echte glans gaan we naar stap 4. Deze voelt helemaal glad aan. Er zitten wel hele fijne ribbeltjes in het vlak maar deze schuren je nagels niet. Deze zorgen er juist voor dat je een mooie glans te voor schijn tovert.

Deze vijl heb ik gekocht bij de Kruidvat. Natuurlijk zijn er nog veel meer varianten van te krijgen en kun je ze bij iedere drogist wel vinden. Hoeveel de vijl precies kostte weet ik niet meer. Ik gok zo rond de €2,00 a €3,00. 

Gebruik jij wel eens een polijstvijl? Zo ja, wat doet het voor jou?

1 reactie

Opgeslagen onder Nails

Een Reactie op “Beauty Essentials Polijstvijl

  1. Ik gebruik ze heel erg vaak, ik hou erg van m’n glanzende nagels! ( natuurlijk als ze is een keertje niet gelakt zijn) haha! 🙂

    Like

Geef een reactie

