’01 Shopping’ & ’02 Get Arty’ Vintage District Eyeliners

Een gel eyeliner behoord gewoon tot het groepje beauty producten die ik dagelijks gebruik. Zonder eyeliner voelt mijn gezicht gewoon ‘naakt’. In het shoplogje kon je twee eyeliners uit de Vintage District collectie van Essence voorbij zien komen. Vandaag daar dus de review van. Eerlijk gezegd had ik tijdens het kopen niet echt gekeken naar de kleuren van de eyeliners. De verpakking vond ik er namelijk al leuk uit zien dus ik moest ze gewoon allebei hebben… 

IMG_0086
IMG_0087De eyeliners zijn verpakt in een doorzichtig plastic doosje. Wanneer je de eyeliners uit het doosje haalt zitten ze nog vast aan het kartonnetje. Ook de kwastjes staan hier netjes in, helemaal klaar voor gebruik. De potjes zelf zijn van matt glas. Hierdoor kun je niet helemaal gemakkelijk zien welke kleur je nou eigenlijk pakt. Op de foto staat 02 Get Arty aan de linker kant en 01 Shopping aan de rechterkant.

IMG_0088Wanneer je de dop van de potjes draait komen de kleurtjes te voorschijn. 02 Get Arty is de grijze eyeliner en 01 Shopping de turquoise. Allebei aparte kleurtjes. Op een of andere manier lijkt het wel of er een beetje vocht op 02 Get Arty staat… Dit is niet zo bij 01 Shopping. Ik heb echt geen idee hoe dit komt…

IMG_0089Beide kleurtjes hebben een prima pigmentatie. Wel valt het me op dat ze wat harder zijn qua structuur dan de gel eyeliner die ik gewend ben van Catrice. Na het kwastje wat vaker heen en weer gehaald te hebben over de eyeliner zit er dan toch voldoende aan het kwastje. De swatches op de foto zijn slechts in één beweging gezet. Ook hier zie je weer dat de grijze variant net wat ‘natter’ is dan de turquoise variant. Beide eyeliners lijken me leuk voor in een look. Ook kunnen ze allebei naar mijn idee gewoon in het dagelijks leven worden gedragen. De kleuren zijn net wat anders dan je gewend bent, maar toch zijn ze niet to much. De kwastjes zou ik zelf niet zo snel gebruiken. De haartjes zijn namelijk vrij zacht. Zelf gebruik ik altijd het eyeliner kwastje van Essence. Deze is schuin afgesneden. Dit werkt voor mij gemakkelijker om een mooi strak lijntje te zetten. Ik denk dat dit ook wel een aanwensel is.

De eyeliners komen uit de Vintage District collectie van Essence. De setjes kosten €2,59 per stuk. Hiervoor heb je dus één potje eyeliner en een kwastje om de eyeliner mee aan te brengen. Ieder potje bevat 3,5 gram aan eyeliner. De Vintage District collectie is een Limited Edition collectie die verkrijgbaar van half februari tot half maart. Hij is zowel verkrijgbaar bij de Kruidvat als bij de Trekpleister.

Benieuwd naar andere reviews van producten uit deze collectie?

Wat vind jij van deze kleuren eyeliner?

1 reactie

Opgeslagen onder Beauty

Een Reactie op “’01 Shopping’ & ’02 Get Arty’ Vintage District Eyeliners

  1. Pingback: ‘Lip and Cheek Colour’ Catrice | aboutbeautyfashion

Geef een reactie

