Eyebrow Stylist Set Essence

Al eerder vertelde ik jullie dat ik de laatste tijd een stukje van mijn wenkbrauw bij teken aangezien daar de haartjes bijna verdwenen zijn ook al epileer ik daar niet. Erg apart. Voor het bijtekenen van mijn wenkbrauwen gebruik ik eigenlijk standaard het Eyebrow Pensil van de Hema. Deze bevalt me prima. Hij is gemakkelijk in gebruik, het ziet er netjes uit en je doet behoorlijk lang met het potlood.

Toch ben ik inmiddels wel nieuwsgierig geworden naar het gebruik van wenkbrauwpoeder. Dit ziet er vaak toch net wat natuurlijker uit dan zo’n potlood. Toen ik dus tijdens mijn korte shopsessie bij de Kruidvat stond kon ik de verleiding niet weerstaan om het Eyebrow Stylist setje van Essence mee te nemen om het eens uit te proberen.

IMG_0070De verpakking is simpel en handig. Niet al te groot dus ook gemakkelijk om mee te nemen in je tas. Wel moest ik even kijken hoe hij precies open moest. Je schuift namelijk het rechter gedeelte van het omhulsel er af en dan haal je het gehele palletje met de wenkbrauw poeders uit uit. De verpakking is zeker stevig en zal niet zomaar kapot gaan. Wel vraag ik me af of hij bijvoorbeeld in je tas dicht zal blijven zitten. De ‘dop’ zit namelijk niet vast geklikt en is er erg gemakkelijk af te halen.

IMG_0071Hier kun je zien hoe de verpakking open gaat. In het doosje zit de wenkbrauw poeder in een plastic palletje, een kwastje, een gebruiksaanwijzing en drie verschillende sjablonen om je wenkbrauwen mee te helpen teken. Oke… Ligt het aan mij of lijken die wenkbrauwen meer op wenkbrauwen van tekenfilm figuurtjes? Bij mij passen ze tenminste totaal niet. Ook niet wanneer ik maar een gedeelte van het sjabloon zou gebruiken… 

Jammer vind ik dat de wenkbrauw poeders in een niet al te stevig palletje zitten. Het is gewoon gemaakt van plastic… Naar mijn idee is dit zo kapot? Vooral wanneer je hem één keer per ongeluk laat vallen. Het kwastje dat meegeleverd word is wel handig. Hij houdt precies genoeg poeder vast om je wenkbrauwen mooi bij te tekenen.

IMG_0072Beide poeders zijn goed gepigmenteerd. Het palletje bevat zowel een lichte als een donkere wenkbrauw poeder. Zelf ben ik er nog niet helemaal uit welke kleur het beste bij mij past. Ze kunnen eigenlijk allebei wel. De poeder is goed aan te brengen, behoorlijk strak ook zelfs. Wel is het in het begin een beetje oefenen hoe je je wenkbrauwen er het meest netjes op krijgt. Gedurende de dag blijft de poeder behoorlijk goed zitten. Het moet al heel slecht weer zijn (sneeuw & regen) wilt de poeder vervagen. Hierbij loopt hij gelukkig niet uit maar wordt hij alleen lichter van kleur.

Het setje bevat dus drie verschillende sjablonen. Over deze sjablonen ben ik niet echt te spreken. Ik vind het een leuk idee dat ze er bij zitten, maar het zou natuurlijk ook nog mooi zijn als je er ook echt wat mee kon. Verder bevat het setje twee kleuren wenkbrauw poeder. Één lichte variant en een donkere variant. Ideaal dus als je nog niet precies weet welke kleur je nodig hebt. Er zit 2 gram aan poeder in het setje. Voor de blonde mensen onder ons zou dit setje jammer genoeg niet de goede kleur bevatten. Hij is echt alleen geschikt voor brunettes. Verder heeft het setje een prettig kwastje om de poeder mee aan te brengen. Één setje kost €2,45 per stuk en is verkrijgbaar bij de Kruidvat en de Trekpleister.

Gaat jou voorkeur uit naar een wenkbrauw potlood of een wenkbrauw poeder? En waarom?

5 reacties

Opgeslagen onder Beauty

5 Reacties op “Eyebrow Stylist Set Essence

  1. Jammer van de sjablonen en ook wel een paar onhandige dingetjes aan de verpakking maar verder ziet het er goed uit zeg! 🙂 xo

    Like

  2. D

    Dit is een super fijne wenkbrauw poeder en bij mij passen de sjablonen ook nog is ik doe al iets van 2 jaar met het zelfde palletje maar helaas is die afgelopen week gebroken in mijn make-up tas want ja de dop is inmiddels kwijt geraakt…

    Like

  3. Pingback: ‘Lip and Cheek Colour’ Catrice | aboutbeautyfashion

Geef een reactie

