FOTD: Golden Stroke

Het is al behoorlijk lang geleden dat ik een FOTD heb geplaats. Vandaag is er dan eindelijk weer een. Het heeft even geduurd, maar vanochtend had ik de tijd om even met wat make-up te spelen. Echt een hele bijzondere look is het niet. Ik wilde namelijk eens een keer een andere eyeliner kleur gebruiken dan normaal. Aangezien ik alleen zwarte, blauwe of paarse gel eyeliner in mijn bezit hebt besloot ik het eens met oogschaduw te proberen.

IMG_0047
IMG_0050Als eerst maar weer de full-face foto’s net als in de andere posts. Op een of andere manier lijkt de eyeliner hier veel vager dan dat hij daadwerkelijk is. Snel dus maar verder naar de foto’s van de ooglook apart.

IMG_0048
IMG_0049
IMG_0051Voor de eyeliner look heb ik eerst gebruik gemaakt van het smokey eye pencil van Catrice. Deze heb ik eerst aangebracht boven mijn oog. Vervolgens heb ik de kleur wat meer aangezet met behulp van de smokey eye set van Catrice. Uit dit palletje heb ik eerst de donkerste kleur gebruikt om de eyeliner wat intenser te maken. Vervolgens heb ik de middelste kleur van het palletje gebruikt om de eyeliner een lichte shimmer te geven. De goud kleurige deeltjes die je ziet komen van het smokey eye pencil af. Aan het einde heb ik het lijntje wat bijgewerkt met een wattenstaafje om het lijntje mooi strak te maken. Achteraf zat ik te denken dat het misschien nog wat intenser had kunnen zijn wanneer ik het kwastje voor de oogschaduw wat vochtig had gemaakt. Toch vind ik de eyeliner op deze manier leuk omdat hij net wat anders is dan normaal. Ook is hij wat zachter en warmer dan de zwarte eyeliner die ik normaal gebruik.

Gebruik jij wel eens oogschaduw als eyeliner? Voor welke kleur ga jij dan?

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder FOTD

Geef een reactie

