Velvet Nails

Misschien ken je deze trend al wel. Hij is namelijk al ongeveer twee maanden geleden voor het eerst gespot. De velvet nails. De rede waarom ik er nu pas overschrijf? Ik kreeg een vraag van een vriendin van mij of ik ervaring had hoe deze velvet nail-art in zijn werk ging en of het ook nog een beetje blijft zitten wanneer je doucht of in bad gaat. Tsja, eigenlijk best een logische vraag… Dus, ik heb twee leuke kleurtjes besteld op Ebay om dit eens uit te proberen. Het duurt nog wel even voor ik deze kleurtjes binnen krijg, maar vandaag alvast wat over de velvet nails.

Ciaté kwam al eerder met de Caviar nails. Dit is een nail-art waarbij je kleine gekleurde bolletjes over je nagellak strooit waardoor deze blijven plakken in de nagellak. Super leuk en super kleurrijk. Als je About Beauty and Fashion al een poosje volgt heb je deze ook al in een post voorbij kunnen zien komen in een uitleg en in mijn eigen creatie.

Ook nu is Ciaté met iets gekomen wat we nog niet eerder kende. De velvet nails. Wanneer je een setje bij Ciaté koopt krijg je een lakje, een buisje met kleine stofachtige deeltjes in de zelfde kleur en een kwastje. Eigenlijk werkt het bijna op de zelfde manier als de Caviar nails. Je lakt je nagels in een kleur. Eerst gewoon de nagels van beide handen met maar één laagje nagellak. Vervolgens ga je nagel voor nagel te werk. Je lakt een nagel, strooit de stofdeeltjes er overheen en wanneer het wat opgedroogd is veeg je met het kwastje de overtollige stofdeeltjes rondom en op je nagel weg. Super leuk!

Zelf heb ik gekozen voor een roze en een bordeaux rode variant. Ik heb de velvet buisjes niet besteld van het merk Ciaté omdat ik deze behoorlijk duur vind. Je betaald al snel rond de €15,00 tot €20,00 voor één setje. Zelf ben ik even opzoek gegaan op Ebay en vond een goedkope variant van de stofachtige deeltjes. Soort gelijke lakjes heb ik al dus dat gaat helemaal goed komen. Zodra ik de buisjes ontvangen heb ga ik het gelijk uitproberen en verschijnt er zo snel mogelijk een post online met daarin een review over de nail-art.

Wat vind jij van de Velvet nails? Welke kleur zou jij willen uitproberen?

6 reacties

Opgeslagen onder Nails

6 Reacties op “Velvet Nails

  1. Lonneke

    Gaaf! Ik zou deze wel in het donker rood of groen willen 🙂

    Like

  2. Ik vind Velvet nails zo leuk! Alleen lijkt het me wel raar aanvoelen op je nagels, vooral als je het de eerste keer opdoet, haha. Misschien moet ik binnenkort maar eens zo´n setje aanschaffen op eBay! xo

    Like

Geef een reactie

