Nail care

Eergisteren liet ik jullie een simpele nail-art zien. Een lezeres zei in een reactie ‘ik wou dat mijn nagels zolang waren’. Daarom vandaag een post met daarin wat tips om je nagels te versterken.

Tot dat ik in de eerste zat beet ik echt nagels als een malle. De meeste onder ons herkennen dat volgens mij wel. In de eerste begon ik een beetje met make-up te experimenteren. Een keertje mascara, een oogpotloodje erbij… Maar ook nagellak begon ik steeds interessanter te vinden. En tsja, toen moesten mijn nagels ook langer vond ik.

In het begin leek het echt een nutteloze poging. Mijn nagels waren super zacht, scheurde binnen no-time in of braken gewoon af. Nagelverharder heb ik nooit echt gebruikt… Waarom? Ik ben niet echt van de middeltjes die voor dat soort dingen moeten zorgen. Ik had namelijk op internet gelezen dat het ook op een andere manier kon.

In het begin deed ik iedere keer slechts een basecoat op. Iedere keer liet ik mijn nagels iets groeien en vijlde ik deze weer terug. Zo liet ik ze steeds iets langer groeien. Om de ongeveer vijf weken vijlde ik mijn nagels echt helemaal terug.

Ook had ik gelezen dat het terug duwen van je nagelriemen de groei van je nagels zou moeten stimuleren. Ook dit ging ik doen. In plaats van dat ik op mijn nagels zat te bijten zat ik aan mijn nagelriemen te peuteren.

Omdat mijn nagels af en toe wat droog er uitzagen door de nagellak remover gebruikte ik na een poosje een beetje handcrème om mijn handen, nagelriemen en nagels te verzorgen. De handcrème die ik persoonlijk erg fijn vind is die van Vaseline. Deze hand en nagelcrème trekt lekker snel in en maakt je handen super zacht. Ook kost deze crème helemaal niet duur. Volgens mij rond de €3,00.

Nog even op een rijtje:
– Gebruik een basecoat, dit hielp mij een beetje met het stoppen van nagelbijten
– Vijl je nagels iedere keer wat terug en laat ze zo steeds wat langer groeien
– Vijl je nagels ongeveer om de vijf weken helemaal terug. Niet knippen!
– Duw je nagelriemen terug en verzorg deze
– Gebruik een lekkere hand en nagelcrème om er voor te zorgen dat je nagels niet uitdrogen

Ik kan natuurlijk niet 100% zeker beloven dat dit bij iedereen werkt. Bij mij heeft deze manier van nagel verzorging echt super geholpen.

Heb jij een vast nagelverzorgings ritueel?

2 reacties

Opgeslagen onder Nails

2 Reacties op “Nail care

  1. Lonneke

    Nice post! Bij mij heb ik het idee dat nagelverharder wel werkt alleen als er eenmaal 1tje is afgebroken dat ik ze allemaal kort bijt :p kan er gewoon niet tegen dat alles lang is op 1 na..

    Like

    • Haha, dat herken ik wel ja. Toch gewoon proberen niet te bijten maar de rest dan wat korter vijlen bijvoorbeeld. Door bijten worden je nagels ook weer kwetsbaarder. Als mijn nagels nu korter zijn irriteer ik me er echt aan. Dan maar 1 wat korter, maar echt niet allemaal haha. Xx

      Like

Geef een reactie

