Illuminating Make-up Base Essence

Al een poosje zag ik deze illuminating make-up base van Essence voorbij komen in reviews. Iedere keer als ik dan langs de schappen van Essence liep viel m’n oog op het tubetje maar toch liet ik hem iedere keer weer liggen. Al eerder reviewde ik de illuminating make-up base van Catrice. Aangezien deze me prima bevalt, maar deze niet meer verkrijgbaar is, heb ik uiteindelijk toch deze van Essence gekocht.

De verpakking van de illuminating base vind ik er leuk uit zien. Simpel maar toch orgineel. Het tubetje heeft een lichtroze glanzende kleur. De letters op de verpakking zijn net zo als de dop zilverkleurig. Ook wordt het gelijk duidelijk wat het is. Zoals je op de foto kunt zien bevat één tubetje 20 mL aan basis. Vrij veel dus.

Wanneer je de dop van het tubetje afhaalt komt er een klein pompje tevoorschijn. Ideaal! Op deze manier is de basis gemakkelijk te doseren en heb je als je weet hoeveel er uit komt na één keer pompen nooit te veel! Ook is het hygiënisch.

Dit is ongeveer één pompje.
Wanneer je de base uitsmeert krijgt je huid een hele lichte shimmer gloed. De shimmer trekt niet echt in de lijntjes zelfs niet op mijn hand. Ideaal dus wanneer je niet een 100% egale huid hebt zoals ik. De basis is super mooi te gebruiken als highlighter onder je blush of bronzer. Ook blijft hierdoor de blush of bronzer die je over de base aanbrengt beter en langer op zijn plaats zitten. De illuminating base is zowel geschikt voor lichte als getinte huidjes. Hij smelt netjes samen met de huid en blijft er dus niet echt op liggen. De illuminating base is zowel op als onder je foundation te gebruiken. Wanneer je hem onder je foundation gebruikt gebruik je hem als primer. Gebruik je de illuminating base over je foundation dan gebruik je hem als highlighter.

Deze illuminating base is te vinden in de schappen van Essence bij de Kruidvat of de Trekpleister. Één tubetje kost €3,79, mooi budget dus. Ik had het eigenlijk ook niet anders verwacht van Essence.

Gebruik jij een illuminating base? Zo ja, welke en waarom?

Vergeet ook niet mee te doen met de b-day winactie! Je kunt hier een leuk make-up setje winnen met producten van Catrice, Essence en NYC! Op dit moment hebben pas acht personen aan alle eisen voldaan… Hoe meer er mee doen, hoe leuker het wordt natuurlijk! Benieuwd geworden? Kijk snel hier!

 

2 reacties

Opgeslagen onder Beauty

2 Reacties op “Illuminating Make-up Base Essence

  1. Ziet er eigenlijk wel interessant uit!

    Like

Geef een reactie

