Peel off basecoat – Ready for Boarding LE

Eigenlijk was ik niet van plan deze basecoat te kopen. Maar toen ik er achter kwam dat er een soort gelijke basecoat terug zou komen in het vaste assortiment van Essence heb ik hem toch maar gekocht. De peel off basecoat van Essence die op dit moment nog deel uit maakt van de Ready for Boarding Limited Edition collectie.

Het flesje is aangepast op de verpakkingen van de collectie Ready for Boarding. Dit staat er dan ook op gedrukt. Verder vind ik de verpakking er niet echt speciaal uit zien.

Hier heb ik de basecoat net aangebracht op mijn nagels. Zoals je kunt zien is hij wit van kleur. Gelukkig had ik hier al wat over gelezen dus was ik niet verbaasd hierover.

De basecoat droogt namelijk helemaal transparant op! Leuk leuk!

En toen was hij bijna helemaal droog. Nagellak er over en kijken of het echt werkt.




Zoals je op de foto’s hierboven kunt zien kun je de nagellak er inderdaad zo af pulken. Wel heb je er een beetje geduld voor nodig want je bent er wel even zoet mee. Toch vind ik het een leuk idee en is het handig op vakantie. Ook heb ik geprobeerd de nagellak er gewoon met nagellak remover af te halen. Dit was een iets minder goed idee. De gekleurde nagellak ging er moeiteloos af, maar de basecoat werd een soort van gel achtig laagje op je nagels die er niet goed af te krijgen was. 

Dit is wat er overblijft van de nagellak wanneer je het er af heb gepulkt. Allemaal kleine stukjes. Ik had al een behoorlijk dikke laag van de basecoat aangebracht maar toch is het niet zo dat je echt grote stukken er af krijgt. Tenminste, ik niet. Ook viel het me op dat je wel sneller chips krijgt dan normaal. Eigenlijk al de eerste dag dat ik de nagellak droeg gingen er stukjes van de nagellak af. Dit vind ik een minpuntje aan deze basecoat. Ook ruikt de basecoat behoorlijk lijm achtig bij het aanbrengen. Gelukkig verdwijnt die geur wanneer hij opgedroogd is.

Op dit moment maakt deze grappige en ook best handige basecoat nog deel uit van de Limited Edition collectie Ready for Boarding. Vanaf september krijgt Essence een nieuw assortiment en in dat assortiment zit deze basecoat zowiezo! Deze basecoat kost €1,79 per stuk en is verkrijgbaar bij de Kruidvat of bij de Trekpleister.

Heb jij deze basecoat? Wat vind jij er van?

Vergeet ook niet mee te doen met de b-day winactie! Je kunt hier een leuk make-up setje winnen met producten van Catrice, Essence en NYC! Op dit moment hebben pas zes personen aan alle eisen voldaan… Hoe meer er mee doen, hoe leuker het wordt natuurlijk! Benieuwd geworden? Kijk snel hier!

4 reacties

Opgeslagen onder Nails

4 Reacties op “Peel off basecoat – Ready for Boarding LE

  1. Tja ik weet het toch niet. Het is misschien wel handig!

    Like

  2. Ik heb deze basecoat ook gekocht met de verwachting dat je er grote stukken nagellak vanaf kunt halen. Ik heb het nog niet gebruikt, maar als dit jouw ervaring is, vind ik het een redelijk teleurstellend product.

    Like

Geef een reactie

