DIY BB-Cream

Iedereen kent de bekende BB-Cream wel. Eerst was de BB-cream maar bij slechts één merk verkrijgbaar, maar komen er steeds meer en meer bb-creams bij verschillende beauty merken in het assortiment. Een BB-cream is eigenlijk gewoon een getinte dagcream die verzorgt, beschermd en beter blijft zitten dan een foundation. En ja, deze kun je dan dus ook zelf maken!

Wat heb je nodig?
– Foundation
– Dagcrème
– Primer
– Zonnebrand (voor gezicht)
– Een doosje om de BB-cream in te doen
– Een lepeltje

Hierboven zie je nog een keer alle producten die je nodig hebt bij elkaar. Wel zou ik in plaats van een gewone zonnebrandcrème een zonnebrandcrème gebruiken speciaal voor het gezicht. Deze is namelijk net wat minder vet dan een normale zonnebrand. Ook is het nodig om een cream primer te gebruiken en geen transparante primer. Dit omdat een cream primer gemakkelijker te mengen is met de andere producten dan een transparante primer. Verder kun je gewoon iedere foundation, zonnebrand, primer of dagcrème gebruiken die jij wilt.

Om te beginnen heb ik één lepeltje primer in het potje gedaan, één lepeltje dagcrème, één lepeltje zonnebrand en drie lepeltjes foundation. De hoeveelheid primer, zonnebrand en dagcrème samen moet dus even veel zijn als de hoeveelheid foundation. Je kunt natuurlijk zoveel BB-cream maken als jij zelf wilt, maar het is verstandig om met deze hoeveelheid te beginnen om zo uit te testen wat jij het fijnste vindt. Zo kun je namelijk als jij wilt dat de BB-cream langer blijft zitten er net wat meer primer in doen, wil je de BB-cream voedender dan doe je er wat meer dagcrème in enz.

Goed mixen en klaar is je BB-cream! Zijn jullie ook zo benieuwd naar het resultaat?

Voor dat ik de BB-cream op deed waren er best wat onzuiverheden zichtbaar. Ook zag mijn huid er alles behalve stralend uit. Toen ik de BB-cream aan had gebracht zag mijn huid er gelijk al een stuk gezonder uit. Net iets meer kleur en dus een iets gezondere glow op mijn gezicht. Ook blijft de zelfgemaakte BB-cream verrassend lang zitten. Dit komt dus zeker door de primer! Verder voelt mijn huid heerlijk zacht aan.

Gebruik jij een BB-cream? Zo ja, van welk merk? Ga jij deze DIY BB-cream uitproberen?

Vergeet ook niet mee te doen met de b-day winactie! Je kunt hier een leuk make-up setje winnen met producten van Catrice, Essence en NYC! Op dit moment hebben pas drie personen aan alle eisen voldaan… Hoe meer er mee doen, hoe leuker het wordt natuurlijk! Benieuwd geworden? Kijk snel hier!

5 reacties

Opgeslagen onder Beauty, DIY

5 Reacties op “DIY BB-Cream

  1. Lonneke

    Had niet verwacht dat het zo’n mooi effect zou geven! Ik heb zelf de bb cream van garnier en ben daar wel tevreden over. Zal m zelf niet zo snel maken want heb geen primer, dagcreme of foundation :p

    Like

    • Haha, ja het was ook tegen al mijn verwachtingen in een groot succes! Ik gebruikte eerst ook nooit primer of een dagcréme puur omdat mijn huid altijd erg heftig reageerd op dit soort producten. Gelukkig gebeurt dat bij deze primer van Gosh en deze dagcrème van de Kruidvat niet. Lucky me!:)

      Like

  2. het ziet er super uit. Had dat helemaal niet verwacht. Leuk gedaan :p x

    Like

  3. Pingback: BB-cream Garnier normale huid vs. gemengde tot vette huid | aboutbeautyfashion

Geef een reactie

