Cream Primer vs. Classic Primer

Gisteren ging de post over primer. Daarin vertelde ik al dat ik twee primers had gekocht van het merk Gosh. Een classic primer en een cream primer. Wat is nou precies het verschil en welke vind ik fijner?

De verpakking van de primers is vrij simpel. Beide zijn het doorzichtige pompjes waardoor je de primer zelf ziet zitten. Wanneer je het dopje er afhaalt verschijnt er een pompje waar je op kunt drukken waar de primer uit komt. Gemakkelijk te doseren dus! Ook blijft de primer zelf hierdoor schoon. Je hebt namelijk ook primers in potjes, maar dan vind ik dit toch echt hygiënischer.


De cream primer belooft het volgende: ‘It’s a perfect base for all make-up. Will hide skin imperfections and leave the surface of the skin with a soft, velvety and moisturised feeling’. En de classic primer belooft het volgende: ‘It’s a perfect base for all make-up. It fills in fine lines and deep pores in the skin, creating a uniform, matt and silky soft surface, enabling the easy and smooth application of foundation.


De cream primer is makkelijk uit te smeren dan de classic primer. De classic primer heeft namelijk een dikkere structuur. Persoonlijk vind ik dit minder fijn omdat ik dan het gevoel heb dat ik echt een laag op mijn gezicht heb zitten. Ik ga persoonlijk dus voor de cream versie van de primer.

Beide primers doen hun werk goed. De foundation blijft zelfs tijdens een avondje stappen goed op mijn gezicht zitten en loopt niet uit ondanks de warmte. Pluspunt dus! Ik ga de cream primer zeker vaker gebruiken. Of ik de classic primer echt vaak ga gebruiken weet ik nog niet. Misschien heel dun? Wanneer het heel warm is? Of wanneer mijn huid echt een ramp is?

Beide primers kosten €15,99 per stuk. In een flesje zit 30 mL. Nu denk je misschien ‘wat weinig’… Maar je gebruikt iedere keer echt maar een heel klein beetje primer voor je hele gezicht. Je doet er dus erg lang mee.

Wanneer gebruik jij primer? Ga je primer gebruiken?

Doe jij al mee met de b-day winactie? Zo niet, kijk snel hier!

5 reacties

Opgeslagen onder Beauty

5 Reacties op “Cream Primer vs. Classic Primer

  1. Die van Carice is ook een crème. Jammer dat de classic zo dik aan voelt, daar hou ik ook niet van hoewel ik primer niet over mijn hele gezicht aanbreng.

    Like

    • Ik breng hem normaal ook niet over mijn hele gezicht aan… Alleen met uitgaan omdat mijn make-up er anders binnen no-time af is… De crème variant lijkt gewoon lekker in te trekken in je huid en de classic variant vormt naar mijn gevoel echt een laagje op je huid…

      Like

  2. Oh, nu ben ik ook meer voor de creme, ik hou niet zo van dat zware gevoel op mijn huid. Ze zijn ze ook ietsje waterproof?

    Like

    • Dat is het enige waar ik je nog geen antwoord op kan geven. Maar ja als hij met uitgaan er voor zorgt dat mijn foundation veel beter blijft zitten (warmte en dus ook wel wat zweet) zal het met regen ook wel tegen een stootje kunnen. Een echte stortbui trekt hij natuurlijk niet maar een klein buitje denk ik wel. x

      Like

  3. Pingback: FOTD: Uitgaanslook | aboutbeautyfashion

Geef een reactie

