Waarom primer gebruiken?

Zelf gebruikte ik het nooit tot een maand geleden. Een vriendin van mij kwam aan zetten met een pompje van Gosh met daarin primer. Ja, en natuurlijk… Lisa’s nieuwsgierigheid is weer gewekt. Ik heb zelf twee verschillende primers van het merk Gosh aangeschaft om te kijken wat het verschil is en wat ik fijner vind. Die verschillen kun je waarschijnlijk van de week nog lezen hier op About Beauty Fashion. Vandaag eerst maar eens de vraag beantwoorden: Waarom zou je primer gebruiken? Welke structuren heb je? En waarvoor is het?

Al veel meiden en vrouwen gebruiken dagelijks een oogschaduw basis. Een oogschaduw basis zorgt er voor dat je oogschaduw de hele dag door goed op zijn plek blijft zitten. Hij vervaagd dus minder tot niet. Ook trekt de oogschaduw door het gebruik van een oogschaduw basis niet meer in de plooitjes van je ogen. Geen lelijke lijntjes meer dus. Zelf gebruik ik dagelijks een oogschaduw basis om er voor te zorgen dat mijn eyeliner goed op zijn plaats blijft zitten. Wanneer het erg warm is wilt het dan alsnog wel eens zo zijn dat hij vaag overstempelt maar dit is gelukkig al een heel stuk minder als zonder oogschaduw basis. Maar ja, nu over primer!

Primer doet eigenlijk precies het zelfde als een oogschaduw basis alleen dan voor je foundation, poeder of blush. Een primer zorgt er voor dat je foundation, poeder en/of blush beter op je gezicht blijft zitten. Door het gebruik van een primer voorkom je dat je make-up over je gezicht heen gaan glijden en je er dus aan het einde van de dag uit komt te zien als een clown. 

Behalve er voor zorgen dat je make-up op zijn plaats blijft zitten zorgt een primer er ook voor dat fijne lijntjes en velletjes niet meer zichtbaar zijn. Het ligt er hierbij wel aan welke primer je hebt. Ik heb twee verschillende primers uitgeprobeerd. Eén classic primer en één cream primer beide van het merk Gosh. De classic primer heeft een dikkere structuur en belooft lijntjes en diepe poriën te verminderen. Ook matteerd deze de huid gelijk om zo een mooi en egaal oppervlak te creëren voor de foundation. De cream primer daarentegen is een stuk vloeibaarder. Hij is ook makkelijker uit te smeren. Deze primer laat je huid zacht aan voelen maar ondertussen verbergt hij ook de oneffenheden van je huid. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de cream variant van de primers. Waarom vertel ik je nog!

Welke primer jij fijn vindt en welke geschikt is voor jou huid zul je dus even moeten uitproberen. De review van de twee primers die ik heb uitgeprobeerd komt er nog aan! Ik wil ze namelijk nog even testen met bijvoorbeeld een avondje uit!

Gebruik jij primer? Zo ja, welke vind jij fijn?

Doe jij al mee met de b-day winactie? Zo niet, kijk snel hier!

6 reacties

Opgeslagen onder Beauty

6 Reacties op “Waarom primer gebruiken?

  1. Zelf heb ik nog nooit een primer aangeschaft, maar de classic versie van Gosh klinkt wel fijn! Ben zeer benieuwd naar de reviews.

    Like

  2. Ik heb die van Catrice en ik ben er heel erg blij mee!

    Like

Geef een reactie

