Essence Nail Art Magnetics

Al een poosje was ik aan het twijfelen of ik eens een lakje uit de magnetics lijn van Essence zou aanschaffen. Eerlijk gezegd geloofde ik niet 100% in de werking van deze lakjes en vond ik de kleurtjes die er zijn ook niet super mooi. Toen ik van de week bij de Kruidvat stond zag ik ineens een roze variant van de lakjes staan… Deze heb ik uiteindelijk meegenomen omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet kon onderdrukken. Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Wat je nodig hebt voor het lakje is het magneetje en de nagellak. De naam van het lakje dat ik heb is ’03 Magic Wand’. Oke, ik moet toegeven, de naam van het lakje vind ik leuk. Het flesje van de nagellak zit onder de streepjes. Ik denk dat dit het effect van de nagellak moet uitbeelden?

Het magneetje is eigenlijk heel simpel. Het is een soort van plastic vingerhoedje die je over je ongelakte nagel heen moet schuiven. Aan de onderkant van dit hoedje zit het magneet plaatje. Wanneer je je nagel gelakt hebt schuif je dit hoedje over de vinger van je andere hand en hou je het magneetje boven je gelakje en nog natte nagel. Laat de streepjes maar komen!

Hm… Of ik doe iets verkeerd? Of dit werkt gewoon echt niet… Ik heb het magneetje gebruikt zoals op het doosje staat uitgelegd. ‘Breng de nagellak aan en houd het magneetje gedurende 20 seconden boven een nog natte nagel.’ Na 20 seconden zag ik toch echt geen verschil. Toen dacht ik dat ik het magneetje misschien te ver van mijn nagel afhield. Daarom heb ik geprobeerd om hem dichterbij te houden, en ja, je ziet het resultaat op mijn pink… Daarna heb ik nog geprobeerd een dikkere laag aan nagellak aan te brengen en het magneetje daar langer boven te houden. Ja hoor, dit werkte… Een klein beetje dan hè. Op de foto zie je de streepjes nog steeds niet. Ik ben niet tevreden over dit lakje en erg teleurgesteld in de werking van het magneetje en het lakje.

Het lakje kost net zo als de andere lakjes van Essence €1,79 per stuk. Het magneetje kost €1,99. Het lakje is ook nog in andere varianten verkrijgbaar. Zowel de lakjes als het magneetje kun je vinden in de schappen van Essence bij de Kruidvat of bij de Trekpleister.

Heb jij deze magnetics nail-art al eens uitgeprobeerd? Wat is jou ervaring? Tips?

Vergeet niet mee te doen aan mijn B-day winactie! Kijk snel hier verder!

2 reacties

Opgeslagen onder Nails

2 Reacties op “Essence Nail Art Magnetics

  1. Ik heb een paar keer gelezen dat je geen basecoat zou mogen gebruiken en dat je de lak echt heel dik moet leggen?

    Like

Geef een reactie

