Natural Matte Foundation NYC

Na gister de pressed face powder van NYC gereviewd te hebben is het vandaag tijd voor de foundation van NYC. Ook foundation gebruik ik niet super vaak. Zoals ik gisteren al vertelde gebruik ik dit zo weinig omdat mijn huid er erg onrustig van wordt wanneer ik foundation of poeder dagelijks gebruik. Toch had ik een nieuwe foundation nodig voor bijvoorbeeld met uitgaan of wanneer mijn huid echt een ramp is.

Ik heb gekozen voor de kleur ‘002 Sand’. Ik heb niet een super lichte huid maar ook geen hele donkere huid. Wel ben ik bang dat deze foundation misschien iets te licht zal worden wanneer we wat vaker van het zonnetje kunnen gaan genieten, maar voor nu en in de winter is de kleur alvast prima! De foundation zit in een tube. Op de tube staat het logo aan de rechterkant en boven aan de tube gedrukt. Dit vind ik er erg leuk uit zien. Verder staat er op wat het is, waarvoor het is, voor welke huid en welke kleur. 

De foundation is gemakkelijk te doseren. Wanneer je de dop van de tube afdraait zit er namelijk een klein gaatje. Wel maakte ik de eerste keer de fout om iets te hard in de tube te knijpen waardoor er dus een hele lading aan foundation uit kwam… Daarna is dit gelukkig niet meer gebeurt en weet je ook wel hoe hard je moet drukken/knijpen in de tube om de juiste hoeveelheid er uit te krijgen. De foundation zelf ruikt echt super lekker. Wel is deze dus geparfumeerd, dus wanneer je daar niet van houd of niet tegen kunt is deze foundation geen aanrader voor jou.

Dit is de swatch. De foundation smelt heel mooi en natuurlijk samen met je huid. Je ziet geen foundation lijntjes en toch geeft hij een mooi glad en egaal resultaat. Ook puistjes en onzuiverheden zijn redelijk netjes weg te werken met deze foundation. Ook heb ik de foundation inmiddels een aantal keer overdag gedragen en ook daar ben ik enthousiast over. Hij blijft mooi op zijn plaats zitten en vervaagd nauwelijks. In combinatie met de pressed face powder van NYC blijft hij helemaal mooi zitten (je kunt natuurlijk hiervoor iedere pressed face powder gebruiken die jij fijn vindt!).

Deze foundation van NYC kost €3,99 per stuk. Een lekkere budget foundation dus! Make-up van NYC is verkrijgbaar bij de Kruidvat. Tot nu toe vind ik de producten van NYC die ik heb uitgeprobeerd (denk aan nagellak, blush, foundation en pressed powder) erg fijn in gebruik. Je kunt dus zeker meer producten van NYC verwachten op About Beauty and Fashion!

Wanneer draag jij foundation? Wat is jou favoriete foundation?

4 reacties

Opgeslagen onder Beauty

4 Reacties op “Natural Matte Foundation NYC

  1. Ik wist niet dan NYC ook foundations had, hij dekt perfect en inderdaad, je ziet geen foundation die in de lijntjes zit!

    Like

  2. Ik heb ook niet gezien dat ze fond de teints hebben. De prijs lijkt me helemaal budget! Ik heb een van nivea. Een goede maar ik gebruik hem alleen om mijn neus soms wat minder rood te laten ogen (allergie). Voor de rest ben ik nu voor poeder😉

    Like

Geef een reactie

