NYC Smooth Skin pressed face powder

Een poosje geleden schreef ik een post over foundation en poeder. Zelf gebruik ik niet iedere dag foundation of poeder puur omdat mijn huid er dan veel te onrustig van wordt. Wel heb ik laatst een pressed face powder aangeschaft om mijn foundation mee af te poederen zodat deze langer en beter op zijn plaats blijft zitten gedurende de dag. Ik kocht de Smooth Skin Pressed Face Powder in de kleur 702A Naturally Beige van NYC.

De verpakking is niet heel speciaal. Het logo van NYC is in zilver kleurige letters op het doosje gedrukt. Verder is het gehele doosje zwart.


Als je het doosje opent zit er in de deksel een spiegeltje. Ook zit er een rond sponsje in om de poeder mee aan te brengen. Wel is dit sponsje erg dun… Dat vind ik wat minder.


Wel leuk vind ik dat in de poeder zelf het logo van NYC gedrukt staat. Dit geeft de poeder zelf toch net dat beetje extra.

De poeder heeft een lichte kleur. Wel komt er maar een heel dun laagje van de poeder op je huid. Door deze poeder over je foundation heen aan te brengen blijft naar mijn idee je foundation inderdaad langer en beter op de plaats zitten. Ook komen rode plekjes minder snel weer door je foundation heen. Plus punt dus! De poeder is geurloos en irriteert de huid niet. De poeder is mooi en egaal aan te brengen met een grote brush. Ook zou je natuurlijk het sponsje in het doosje kunnen gebruiken. Dit vind ik persoonlijk wat minder prettig.

Deze pressed face powder is van het merk NYC. Hij kost €3,75 per stuk. Make-up van NYC is verkrijgbaar bij de Kruidvat.

Gebruik jij een pressed face powder? Zo ja, welk merk powder is jou favoriet en waarom?

7 reacties

Opgeslagen onder Beauty

7 Reacties op “NYC Smooth Skin pressed face powder

  1. Ik heb er nu eentje van Max Factor maar ik ben er precies niet helemaal aan uit wat het net is. Het heet Creme Puff in de kleur translucent (maar het is helemaal niet translucent, zeg maar straf gepigmenteerd!). Mascha van BG noemt het een fixing powder maar dat is het helemaal niet volgens mij. Dit is compactpoeder en I love it. De geur is subliem en de pigmentatie top. Ik verwaarloos mijn fond de teint!

    Like

    • Hm dat is wel een beetje apart ja. Na ja, ik heb zelf ook wel van die producten waarvan het me niet duidelijk wilt worden wat ik er precies mee moet. Ja er staat dan wel op wat het is… Maar de werking die het product doet klopt dan gewoon niet. Ik zou zeggen: gewoon lekker gebruiken op de manier die jij fijn vindt:D werkt het beste en heeft meestal dan ook gelijk het mooiste resultaat!

      Like

  2. Pingback: Natural Matte Foundation NYC | aboutbeautyfashion

  3. saskia

    Kan je die sponsjes die bij nyc zitten ook los kopen? ik vind dat sponsje helemaal geweldig, maar die poeder gebruik ik nooit.. beetje zonde

    Like

  4. Rhode

    ik ga ze kopen!

    Hoe weet je welke kleur je moet kiezen?

    Like

    • Om een kleur te kiezen kun je het beste alle kleurtjes die er zijn van de poeder naast elkaar op de rug van je hand aanbrengen. Op deze manier kun je gemakkelijk zien welke tint het beste matched met jouw huidskleur. Succes! x

      Like

Geef een reactie

