Nagellak remover pads

Al eerder schreef ik een post over nagellakremover. Hier kreeg ik toen reacties op dat de nagellak remover met aceton na een poosje gele nagels zou veroorzaken. Dit wist ik natuurlijk al, de rede dat ik toch de nagellak remover met aceton had aangeschaft was dat ik er geen zonder aceton kon vinden die een beetje oké rook… Nu deze nagellak remover bijna op is (de verkleuring is gelukkig minimaal gebleven) ben ik opzoek gegaan naar andere nagellak remover die geen aceton had. Ik kwam uit op de nagellak remover pads van de Kruidvat zonder aceton. Wel bevatten deze panthenol.

Als eerst even over panthenol. Het klinkt namelijk ook erg chemisch en of het echt gezond is voor je nagels weet ik nu nog steeds niet helemaal zeker. Wel wordt overal aangegeven dat panthenol de veerkracht van je nagels vergroten. Ook worden je nagels bij gebruik gelijk verzorgt door het olie achtige laagje dat nagellak remover met panthenol achter laat.

Ik ben tevreden over de werking van deze pads. De nagellak wordt goed en gemakkelijk verwijderd. Ook laten de pads zoals beloofd  een soort van olie achter op je nagels. Toch lijken mijn nagels een beetje uitgedroogt vooral als ik na gebruik van de pads mijn handen was om de overtollige olie weg te halen. In de verpakking zitten 20 pads dus je kunt ongeveer rond de 15 keer nagellak verwijderen met een potje. Je hebt 1 à 2 pads nodig om de nagellak te verwijderen van je nagels. Hoelang je precies doet met een pakje zal dus een beetje liggen aan welke nagellak je hebt gebruikt en wilt verwijderen. Ook kost deze nagellak remover maar €1,80 per stuk. Helemaal niet duur dus. Ook hebben deze pads mijn grootste hekel aan nagellak remover verholpen… De geur… In tegenstelling tot de meeste nagellak removers stinkt deze eigenlijk helemaal niet. Hij ruikt juist lekker zoet. Ook laat hij deze geur achter op je nagels. Na een poosje begin ik me dan hier wel weer aan te irriteren omdat je die geur dus wel een poosje blijft ruiken. Maar ja, beter een zoete geur dan een echte aceton (chemische) lucht.

Welke nagellak remover vind jij het prettigste?

2 reacties

Opgeslagen onder Beauty, Nails

2 Reacties op “Nagellak remover pads

  1. Ik heb ook van die remover pads, maar dan van de etos geloof ik. Deze lijken mij eigenlijk beter. Als die van mij op zijn ga ik zeker ook deze uitproberen (:

    Like

Geef een reactie

