DIY Fimo Sieraden

Een aantal jaar geleden vond ik het leuk om zelf sieraden te maken. Ik gebruikte glaskralen en maakte daar kettingen en armbandjes van. Afgelopen week liet een vriendin van mij me een ander manier zien waarmee je je eigen sieraden kunt maken. Namelijk met fimoklei. Echt super leuk! Ik heb vrijdag dan ook zelf wat kleurtjes aangeschaft en ga er denk ik morgen maar eens mee aan de slag.

Fimoklei is klei waarmee je vanalles kunt maken. Je maakt een mooie vorm, bijvoorbeeld een roosje. Wanneer je deze zo mooi mogelijk hebt gemaakt doe je deze in een voorverwarmde oven (115 Graden Celsius) en bakt het roosje gedurende 30 minuten. Natuurlijk kun je er nog veel meer van maken. Het enige wat je nodig hebt is het volgende:

– Fimoklei (verkrijgbaar in verschillende kleuren. Één pakje van 56 gram kost rond de €2,50 en is te vinden in de hobbywinkel)
– Ringonderdelen/oorbelonderdelen (Dit ligt er dus aan wat je wilt gaan maken. Deze onderdelen kosten tussen de 1 à 2 euro per zakje en ook deze zijn te vinden in de hobbywinkel.)
– Een oven
– Een placemat
– Een scherp mesje
– Een seconde lijm (nodig om de vorm vast te maken op de ring/oorbel/kettinghanger)

 
Fimoklei & oorbel onderdeel

 
Ketting hangertje onderdeel & ring

Omdat ik zelf nog niet aan de slag ben geweest met de fimoklei hier een aantal foto’s en een filmpje hoe je een mooi roosje kunt maken! Om van het roosje oorbellen of een ring te maken plak je het roosje met de platte, afgesneden kant op het rondje van de ring of oorbel.

Dit zijn de oorbellen die Desiree (Vriendin van mij) heeft gemaakt met fimo. Zie de volgende afbeelding voor het voorbeeld dat zij gebruikte voor de oorbellen!

Hier haalde zij haar inspiratie vandaan!

Heb jij wel eens iets met fimoklei gemaakt? Wat vind jij van dit soort sieraden?

12 reacties

Opgeslagen onder DIY

12 Reacties op “DIY Fimo Sieraden

  1. Ik wil me dar later ook wel mee bezig houden!

    Like

  2. Super vet! Lijkt me echt heel leuk om te doen! (:

    Like

  3. Pingback: My self made jewels | aboutbeautyfashion

  4. mybeautysecretsforyou

    leuke ideeen ik ga het allemaal uitproberen

    Like

  5. mybeautysecretsforyou💅🏻

    Leuk gedaan! leuk blog!

    Like

Geef een reactie

