Kokosvet haarmasker

Een poosje geleden vertelde ik jullie over mijn onbereikbare haarmasker van Garnier. Ook vertelde ik jullie in die post over een vervangend product. Ook al is het geen echt haar product, toch zou het wonderen moeten verrichten met je haar. Kokosvet… Ik heb vorige week een pot kokosvet gekocht bij een chinese toko in Arnhem en vanavond laat ik jullie zien hoe je het gebruikt. Van de week zal ik ook een review schrijven over het haarmasker. Het is een beetje het omgekeerde van normaal maar het leek mij leuk om jullie er bij te betrekken wanneer ik het masker test.

Zet om te beginnen de volgende dingen klaar. Handzeep, 100% kokosvet (verkrijgbaar bij de toko), een lepel en een haar elastiekje. Trek ook voor je begint een oud shirt aan want het kokosvet kan natuurlijk vlekken geven op je kleren! Let er ook op dat het kokosvet dat je koopt puur kokosvet is, dus 100%, en niks anders want dan werkt het niet goed. (Let bij de volgende foto’s alsjeblieft niet op mijn shirt:P het is namelijk een pyjama shirt van toen ik 10 was ofzo! Long time ago:P)

Voordat je begint hoef je niet je haren te wassen. Je brengt het kokosvet dus gewoon aan op je ‘vieze’, droge en dus ongewassen haar.


Pak de lepel en schep wat van het vet uit de pot en doe dit op je hand.


Kokosvet smelt bij lichaamstemperatuur. Op de foto zijn het nog klonten vet maar even wachten, even in je handen wrijven en het vet smelt. Om het vet sneller te laten smelten kun je ook in plaats van een stuk uit de pot scheppen het er uit schrapen. Hierdoor zijn de stukken al veel kleiner en smelt het dus gemakkelijker!


Breng de olie aan op je haar. Zorg er voor dat je alle haren mee neemt vanaf de wortel tot de puntjes. Lekker smeren dus! Hoeveel je ongeveer moet gebruiken hangt natuurlijk af van de dikheid en lengte van je haar. Ik zelf gebruik ongeveer 1,5 (toetjes?) lepel aan kokosvet. Je haar moet na het aanbrengen van het vet een beetje vochtig, vet en slierterig aanvoelen en er uit zien.

Doe als laatste je haren in een knot om te voorkomen dat je ergens vetvlekken in maakt. Laat het vet minimaal 20 à 30 minuten zitten. Langer kan natuurlijk ook! Om het vet uit je haar te krijgen spoel je eerst je haar uit met warm water. Daarna was je je haar gewoon met shampoo. Heb je nog steeds het gevoel dat je haar vet aanvoelt? Was je haren dan nog een keer. Gebruik na afloop geen conditioner meer. Wanneer je dit doet heb je kans dat je haar sneller vet wordt als normaal. Laat je haren vanzelf drogen en als het goed is is je haar nu een stuk zachter!

Mijn mening over de werking van het kokosvet is van de week te vinden op About Beauty and Fashion.

Hebben jullie ervaring met het kokosvet haar masker? Zo ja, wat vind jij er van? Zo niet, wat gebruik jij als haarmasker?

8 reacties

Opgeslagen onder Beauty

8 Reacties op “Kokosvet haarmasker

  1. Ik heb vorige week zonnebloem olie in mijn haar gesmeerd :p
    Degoutant vies eigenlijk maar mijn haarpunten waren lekker goed gevoed 😉
    Met kokosvet heb ik nog geen ervaring.

    Like

  2. Pingback: Kokosvet haarmasker resultaat | aboutbeautyfashion

  3. Pingback: DIY haarmaskers | aboutbeautyfashion

  4. Anna

    waar zit dat winkeltje in arnhem precies?
    welke straat

    Like

  5. Hande

    Ik heb de kokosvet van mijn wortel tot de punten gesmeert en uitgewassen met shampoo en nu is mijn hoofhuid extreem vet en de puntjes zien er wel goed uit

    Like

    • Was je haar nog een keer extra goed met shampoo. Masseer als het ware je hoofdhuid bij het wassen van je haar. Gebruik de eerste 3 wasbeurten zowiezo geen conditioner. Let er ook goed op dat je de shampoo goed uitspoelt. De vettigheid van je hoofdhuid zou zo minder moeten worden na gebruik van et kokosvet. Xx

      Like

Geef een reactie

