Reinigingsmelk

Met mijn vorige reinigingsmelk heb ik zo lang gedaan dat die niet meer te koop was. Dat werd dus opzoek naar een nieuwe fijne reinigingsmelk. En ja hoor, die heb ik gevonden! Een budget en toch fijne reinigingsmelk.

De flacon van de reinigingsmelk vind ik er niet echt super speciaal uit zien. Gewoon een normale maar wel handige vorm met een dop. De kleur van de flacon vind ik wel leuk. Baby roze… Ziet er lekker zacht en schattig uit.

De reinigingsmelk is niet alleen er voor om de huid schoon te maken maar ook make-up haal je er gemakkelijk af met deze reinigingsmelk. Mijn huid raakt al snel geïrriteerd door make-up, crèmes, lotions, douchgells en nog veel meer. Hoe het komt en wat het is? Ik heb geen idee. Ik weet wel dat het rood wordt, jeukt en super warm aanvoelt. Niet lekker dus! Bij deze reinigingsmelk heb ik er geen last van! Super groot Pluspunt dus!

Volgens de omschrijving verwijderd de melk onzuiverheden en make-up op een milde manier. Ook wordt je huid gelijkertijd gehydrateerd door de hamamelis en de amandelolie die in de melk zitten. Na gebruik moet je huid gekalmeerd en zacht aanvoelen. Om de melk te gebruiken breng je deze aan op je gezicht, masseer je deze licht in en na gebruik verwijder je de melk met een vochtig wattenschijfje op een tissue. Zelf doe ik gewoon wat van de melk op een wattenschijfje, haal ik deze over mijn gezicht en spoel ik daarna mijn gezicht nog af met lauw water.

De melk voelt een beetje crème achtig aan. Heel zacht gelijk al. Ook ruikt de crème lekker fris. De geur is niet te sterk aanwezig maar gewoon lekker subtiel. Na gebruik van de melk voelt mijn huid lekker zacht en totaal niet geïrriteerd. Ook verwijderd de melk gemakkelijk (waterproof) make-up zonder echt hard te hoeven wrijven. Naar mijn idee is het niet echt nodig om de melk na gebruik van je gezicht te wassen of te halen. De melk trekt namelijk snel in en maakt je huid niet vet. Je huid voelt alleen super lekker zacht en schoon aan na gebruik van deze melk.

De precieze prijs van deze reinigingsmelk weet ik niet meer maar volgens mij kost hij rond de €3,00 à €4,00. De reinigingsmelk is van het huismerk van de Kruidvat en dus ook alleen te krijgen in de Kruidvat zelf. Wanneer je snel last hebt van een geïrriteerde huid is dit zeker een aanrader! Wanneer je geen last hebt van een geïrriteerde huid maar wel een lekker zacht huidje wilt is dit ook echt een goede reinigingsmelk.

Heb jij een fijne reinigingsmelk? Of wat gebruik jij om je make-up en onzuiverheden weg te halen?

4 reacties

Opgeslagen onder Beauty

4 Reacties op “Reinigingsmelk

  1. dinokus

    Die van de Aldi van Biocura vond ik altijd super fijn, kocht hem altijd opnieuw, het was ook een grote fles waar je erg lang mee doet. Jammer genoeg hebben ze de ingredienten nu veranderd en zit er propylene glycol (hoog in de lijst) en nu moet ik een andere reinegingsmelk zoeken!
    Ik heb zelf ook een gevoelige huid (gekregen door veel chemische zooi te gebruiken want had er vroeger nooit last van) nu moet ik altijd goed kijken naar ingredientenlijsten. Nu heb ik de Bio reinegingsmelk van de Carrefour die bijna leeg is en deze vind ook ook super voor mijn huid. Ik denk dat als deze op is dat ik dezelfde als jou ga kopen van Kruidvat.

    Like

  2. Pingback: Opgemaakt december 2013 | AboutBeautyFashion

Geef een reactie

