Einde try-out nagel kuur

Gister is het me niet gelukt om een post te plaatsen. *Sorry!* Vandaag zal ik dus een extra post plaatsen.

Twee weken geleden begon ik aan mijn try-out nagel kuur met nagelverharder en nagelolie. Mijn nagels waren namelijk erg beschadigd door het er af halen van de nagellijm die ik had gebruikt voor de strassteentjes. Voor degene die dit niet mee gekregen hebben: Begin try-out & Tijdens try-out + uitleg.

Aan het begin zagen mijn nagels er erg beschadigd uit. Er zaten krassen op door de vijl die ik had gebruikt om de lijm er mee af te krijgen. Er ontstonden scheurtjes en schilfertjes op mijn nagels en ze zagen er erg dof uit.

Kort nog even waar de kuur uit bestond: Één maal per dag breng ik de olie aan op mijn nagels en nagelriemen. De olie masseer ik in en de overtollige olie dep ik weg met een doekje. Hierna breng ik één laag nagelverharder aan op mijn nagels. De tweede dag breng ik weer olie aan op mijn nagelriemen. Op je nagels heeft nu niet zo veel effect aangezien de nagelverharder van de eerste dag er op zit. Breng na het inmasseren van de olie een tweede laag nagelverharder aan. Op de derde dag haal je met een beetje nagellakremover de nagelverharder van je nagels en herhaal je de stappen vanaf dag één.

Hierboven zie je het resultaat. De krassen en schilfertjes zijn zo goed als verdwenen. Ook vind ik mijn nagels en nagelriemen er behoorlijk netjes en gezond uitzien. Wel zou de nagelverharder er ook voor moeten zorgen dat je nagels wat witter lijken. Dit vind ik niet helemaal gelukt. Mijn nagels zijn wel iets witter als aan het begin maar nog niet zoals ze kunnen zijn. Ook zie je op de nagel van mijn wijsvinger nog steeds een klein scheurtje/schilfertje. Hopelijk is dit de laatste! De nagelverharder en de nagelolie hebben er wel voor gezorgd dat m’n nagelriemen mooi soepel zijn, mijn nagels stevig aanvoelen en dat de krassen véél minder zijn geworden dan aan het begin van de kuur.

Heb jij een goede manier om je nagels er mooi uit te laten zien?

3 reacties

Opgeslagen onder Nails

3 Reacties op “Einde try-out nagel kuur

  1. Seren

    Zou dit ook kunnen werken om je nagels sneller te laten groeien?

    Like

    • Naar mijn idee is dit echt maar heel minimaal. Ze lijken wel iets sneller te groeien maar dan heb ik het over ongeveer 1 mm… echt niet meer dan dat en waarschijnlijk zelfs iets minder. Wel staat er bij beide producten dat ze de nagelgroei stimuleren. Uiteindelijk zijn mijn nagels er wel wat langer door geworden maar meer door dat ze steviger zijn en dus minder snel scheuren of afbreken dan dat ze echt sneller groeien. Als je ze langer wilt hebben kun je dit dus wel uitproberen maar je moet er niet van verwachten dat de olie en de nagelverharder er voorzorgen dat je nagels ineens 3x zo snel gaan groeien.
      x

      Like

  2. Pingback: Kruivat nagelverzorging | aboutbeautyfashion

Geef een reactie

