Van gadget naar accessoire

Sinds een aantal jaar is er veel veranderd op het gebied van gadgets. Eerst was je al hip met een mp3 speler, nu is je ipod van het ene op het andere moment niet meer de nieuwste! Er komt steeds nieuwere technologie op de markt en bijna niemand kan meer zonder.

Eerst werden alleen sieraden als accessoire gezien maar dit is al lang niet meer zo. Je telefoon, je ipod en nog veel meer van deze elektronica behoort ook tot de groep accessoires. Hierbij is het wel zo, zoals ik net al zei, dat er steeds nieuwere versies worden geproduceerd op het gebied van deze accessoires. De gloednieuwe super hippe telefoon/android/smartphone die je hebt gekocht is binnen een maand al lang niet meer de nieuwste. Er is dan al weer een telefoon die net een iets betere camera heeft, dunner is, een beter touchscreen heeft of net iets meer geheugen heeft…

 

De meeste mensen kunnen niet eens meer zonder hun gadgets. Ze maken dagelijks gebruik van deze accessoires en kunnen zich geen leven meer zonder voor stellen. Wat moet je nou als je onderweg je facebook, twitter of whatsapp niet kunt checken… Je mist een heleboel informatie van je vrienden en weet zo dus niet wat ze hebben beleeft. Je komt dus als het ware achter te lopen in je sociale leven.

Al een aantal keer kwam dit onderwerp in mijn gedachte. Op mijn opleiding hebben we het meerdere keren gehad over hoe mensen als het ware afhankelijk zijn geworden van de nieuwste accessoires/gadgets van dit moment. Gister avond begaf mijn eigen mobiel het en dat dan ook de aanleiding van deze post. Ik heb geen blackberry of Iphone dus whatsapp mis ik niet. Maar wel ben ik nu weer terug naar basic qua telefoon. Ik kan voorlopig alleen smsen en bellen en ik irriteer me er nu al aan. ’s Ochtends even snel op facebook kijken of er nog nieuws is? Ow, eerst maar m’n laptop opstarten… Even kijken of we later beginnen op school? Hm, dit gaat ook al niet zonder internet op mn mobiel… Weer naar de laptop. Om gek van te worden dus.

Kun jij nog zonder mobiel/android/smartphone?

3 reacties

Opgeslagen onder Fashion, Regular stuff

3 Reacties op “Van gadget naar accessoire

  1. Ik kan wel gerust een dagje zonder mijn laptop of gsm. Een maand is iets anders, dat zou niet gaan.

    Like

Geef een reactie

