Modellen maat

Het beauty beeld voor op de catwalk is lang en dun… Maar niet normaal dun maar echt super dun! Sommige modellen zijn zelfs zo ‘slank’ dat het gewoon gevaarlijk is voor ze. Ze eten amper, sporten zich kapot en putten hun lichaam kortom helemaal uit. Deze modellen gaan voor Size Sub Zero…

De ideale kleding maat voor modellen is maat 34 – 36. Wanneer je jong bent is dit nog niet zo’n probleem. Je bent nog jong, je groeit nog en hebt meestal ook nog niet super brede heupen. Wanneer je wat ouder begint te worden wordt dit al snel anders en is maat 36 – 38 een goede en gezonde maat voor een vrouw. Maat 32 – 34 is hierbij dus echt mini.

 
Sub Zero Size model (links) en celebratie Ali Lohan (rechts)

Het is zelfs al een aantal keer zo geweest dat er als het ware een soort trend voor Size Sub Zero was. Modellen en celebraties vielen zo veel af dat ze nog amper een borstomvang van 79 centimeter hadden, een taille van 58 centimeter en de omvang van de heupen was nog maar 84 centimeter. Als je hierbij na gaat dat een gemiddelde taille omvang van een acht jarig kind 56 centimeter is kun je je bedenken dat dit eng dun is voor een volwassen vrouw van boven de 1,75 meter! Het lijkt er zelfs zoals ik net al zei op dat dit een trend is die maar terug blijft keren. De modellen die streven naar dit maatje hebben een streef gewicht van maar 48 kg… Veel ste licht dus! Hierbij is dan ook de ideale kleding maat van maat 34 nog veel ste groot… Maatje 32 slobbert bij deze dames al om hun lijf.

Een voller model (Niks mis mee toch?)

Persoonlijk vind ik het niet eens mooi als modellen zo dun zijn. Het is een ongezonde en ook bijna onmogelijke maat. Door deze modellen en celebraties wordt het gestimuleerd om zo dun te zijn. Ben je iets forser dan word je al gelijk afgekeurd als model. Naar mijn idee kan een model het beste gewoon een gezond gewicht hebben. Zo blijft het beauty en mode beeld tenminste gezond en mooi. Ook moet een vrouw naar mijn idee toch een vrouwelijk figuur hebben. Bij maatje Sub Zero is dit niet meer zo… Deze modellen zijn zo dus dat er niks meer over blijft van het vrouwelijk lichaam…. Gewoon maat 34 – 36 voor modellen het liefst misschien zelfs nog wel wat meer… Dun en slank zat!

Wat vind jij van deze enge trend? En hoe denk jij over zulke dunne modellen en celebraties?

6 reacties

Opgeslagen onder Regular stuff

6 Reacties op “Modellen maat

  1. Ik ga absoluut akkoord. Ik vind die magere stengels helemaal niets. Er zou meer richting maat 38 te zien moeten zijn.

    Like

  2. Het vollere model dat je hier laat zien is Whitney, ze heeft ooit meegedaan aan ANTM. Maar de trend is toch echt wel aan het verdwijnen. Er is steeds meer vraag voor modellen met een iets curvier uiterlijk. Niet volslank, maar gewoon vrouwen met heupen en borsten gaan weer de catwalk op.🙂

    Like

    • Eindelijk. Vorig jaar september was en nog een vlaag dat bijvoorbeeld Ali Lohan die ik laat zien op de foto zo dun werd en dus ook nog meerder modellen en celebraties. Ik vind het echt gewoon niet mooi zo dun en het is ook gewoon niet gezond. Vrouwen met heupen en borsten zien er veeeeel beter uit dus eindelijk een gezonde vrouw op de catwalk!

      Like

  3. Voor mij is het nogal gemengd. Ik ben zelf superslank en ik kan daar niks aan doen, ik eet enorm veel en ook super veel snacks maar ik kom niet bij. Maar als modellen zich uithongeren, dat vindt ik echt verkeerd. Volslanke modellen zijn mooi en slanke modellen ook. Nu ja, we kunnen er weinig aan doen als mensen zich willen uithongeren. (Echt raar dat ik nu deze reactie aan het schrijven ben met de zak chips naast me :p )
    xxx ProjectBeautyFashion

    Like

    • Er zit een verschil tussen slank zijn van je zelf en je zelf uithongeren. Er is niks mis met slank zijn of je op een bepaald gewicht houden dat gezond is en past bij jou lengte. Uithongeren en daarbij een vrouw zijn van 1.75 m en een treefgewicht hebben van 48 kg vind ik verkeerd. Dan weeg je nog minder als ik en ik ben 1.60…. Haha enne niks verkeerd met chips:p
      x

      Like

Geef een reactie

