DIY Brush houder

Zelf heb ik het probleem dat wanneer ik aan het opmaken ben ik nooit echt snel bij mijn kwasten kan. Ze zitten in hoesjes en daardoor moet ik dus eerst het hoesje er afhalen voordat ik ze kan gebruiken. Nou zul je denken… Doe even niet zo lui! Maar serieus, het wordt na een poosje echt vervelend. Nou ben ik al een poosje aan het zoeken naar een bakje of iets wat er op lijkt om mijn kwasten in te zetten, maar wat is er nou leuker als een kwasten houder maken die precies jou smaak is. Ook is de DIY alles behalve moeilijk!

Wat je voor deze DIY nodig hebt is:

– Een bakje (Kies een bakje die jij zelf mooi vindt)
– Gekleurd lint, Minimaal twee kleuren (Kies een kleur die jij mooi vindt)
– Lijm (vloeibare hobbylijm of een lijmpistool)
– Strassteentjes
– Kleine decoratie steentjes (Kies een kleur die jij mooi vindt)

    

Neem het glazen bakje, de lijm en het lint. Neem de eerste kleur lint die jij mooi vindt. Vouw deze rondom je glazen bakje en knip deze op de juiste lengte af. Lijm deze vast.

Neem nu de tweede kleur lint. Het is de bedoeling dat je deze over de eerste kleur vouwt. Het is dus leuk als dit tweede lint minder breed is als de eerste. Wanneer ze gelijk zijn zou je er een dubbel kunnen vouwen en deze zo vast kunnen lijmen of even met een steekje vast kunnen zetten. Doe het zelfde met het tweede lint als met het eerste lint. Vouw hem rondom je glazen bakje over het eerste lint heen. Knip deze weer op de juiste lengte af. Lijm vervolgens ook dit lint vast.

Nu heb je als het goed is een mooie rand om je glazen bakje. Natuurlijk is de kwasten houder nog niet klaar. Neem het eerste lint en maak er een mooie strik van. Plak deze strik over het stukje waar de opening zit van de twee linten. Zo verberg je deze opening en ziet het er mooier uit.

Als finishing touch kun je nog een leuk strassteentje op het midden van je strik plakken. Dit kan maar hoeft niet perse. Het ligt allemaal aan je wat jij mooi vindt!

De laatste stap doe je de kleine decoratie steentjes in je bakje. Dit zorgt er voor dat de kwasten rechtop blijven staan wanneer je de kwasten er in zet ze niet omvallen!

Wanneer je een stap niet helemaal begrijpt kun je nog kijken naar dit youtube filmpje van ‘RealAsianBeauty‘. Ook zie je hier het eindresultaat.

Ga jij deze DIY uitproberen of heb jij al een andere handige en leuke oplossing voor je kwasten? Let me know!

5 reacties

Opgeslagen onder DIY

5 Reacties op “DIY Brush houder

  1. Ech een leuk idee, en nee je bent niet lui hoor 🙂 Ik heb altijd hetzelfde probleem, eens testen dus
    Leuk artikel :p
    XXX ProjectBeautyFashion

    Like

Geef een reactie

