Gelnagels vs. Acrylnagels

Behoorlijk veel meiden en vrouwen vinden het mooi om acryl- of gelnagels te hebben. Maar waarom zou je nou voor de een kiezen en niet voor de ander? Al een tijdje vroeg ik mezelf af wat nou eigenlijk het verschil is tussen gel- en acrylnagels. Wat kun je er mee? Welke zijn beter? En wat blijft nou beter zitten? Ik heb wat dingen er over opgezocht op internet en heb wat verschillen tussen de twee soorten nagels gevonden.

Laten we beginnen met gelnagels. Gelnagels zijn wat duurder om te laten zetten dan acrylnagels. Ook hebben gelnagels een veel ergere glans dan acrylnagels. Wel zijn gelnagels vrij flexibel en voelen ze dus aan als een normale nagel. Buiten de glans, de flexibelheid en de kosten ruiken gelnagels ook minder chemisch als acrylnagels. Deze lucht ruik je natuurlijk alleen bij het zetten van de nagels en niet wanneer ze er op zitten. Het nadeel van gelnagels is dat wanneer de gelnagels kapot gaat deze er half of helemaal afknalt. Je moet dan dus die nagel overnieuw laten doen. Ook duurt het erg lang om gelnagels te zetten. Om de gel te laten drogen moet deze namelijk per nagel apart onder een speciale lamp.

Nou hebben we natuurlijk ook nog acrylnagels. Om acrylnagels te laten zetten is goedkoper dan het laten zetten van gelnagels. Ook zijn acrylnagels harder dan gelnagels waardoor deze beter hechten aan je nagels en dus ook langer (heel) blijven zitten. Wanneer je een nagel stoot (bij gelnagels zou de hele nagel er af knallen) komt er bij een acrylnagel slechts een beetje lucht onder. Dit kun je gewoon wegvijlen zonder dat je gelijk de hele nagel opnieuw hoeft te laten zetten. Wel is het nadeel dat het zetten van acrylnagels nogal chemisch ruikt. Dit is wel weg wanneer de nagels gezet zijn hoor! Ook kan het zo zijn dat acrylnagels er wat minder echt uitzien dan gelnagels.

Heb jij gel- of acrylnagels? Zo ja, wat vind jij fijner en waar laat jij ze zetten?

 

8 reacties

Opgeslagen onder Nails

8 Reacties op “Gelnagels vs. Acrylnagels

  1. Ik ben hier geen fan fan, ik heb zelf al lange nagels dus ik heb er ook geen behoefte aan. Moest ik korte nagels hebben zou ik er ook voor kiezen maar ik vind het een beetje vies. Nepnagels…

    Like

    • Ik zelf heb ook best lange nagels. Toch vind ik het er altijd wel mooi uitzien. Ik denk ook dat ik het binnenkort een keer ga proberen op mijn eigen nagels maar dan gewoon zelf zetten. Niet laten zetten. Als ik het dan niks vind ik het nog steeds niet zo’n ramp

      Like

      • Maakt dat je eigen nagels niet kapot?

        Like

      • Je nagels raken wel wat beschadigd ja. Gelukkig heb ik van mij zelf behoorlijk harde nagels en kunnen ze tegen een stootje. Ik weet ook nog niet zeker of ik dat ga doen. Bij een vriendin van mij is het namelijk verkeerd gegaan, zij was allergisch voor de gel. Haar nagels loste dus op een of andere manier op:S hier ben ik dus wel bang voor!

        Like

      • Uh? Echt? Wow, allergisch.. Hoe erg! Misschien eerst op je pinkje proberen?

        Like

      • Ja ik ga het inderdaad eerst maar op een klein stukje proberen, en dan niet waar huid onder zit want als het dan mis gaat doet het daar tenminste geen pijn!

        Like

  2. lisamaas12

    heb je hier al ooit van gehoord? http://www.pronails.com/consumer/products/sopolish_2012.php

    me moeder doet dat in haar kapselon erop zetten, nagelak die 2weken blijft zitten zonder af te bladderen 😉

    Like

Geef een reactie

