Wat is jouw favoriete parfum?

Er bestaan duizenden soorten parfums. Waarom nou precies die ene? Waarom kiezen we een bepaalde parfum? 

Mijn favoriete parfums op dit moment zijn Femme van Hugo Boss en Intense for her! van Replay.
Femme van Hugo Boss ruikt ontzettend fris en fruitig. Deze geur heeft ook een pikant randje, wat het fris maakt maar toch ook apart en niet zo standaard als alle andere geuren die fris en fruitig zijn.


Intense for her! van Replay heeft een aparte geur, moeilijk te beschrijven. Het heeft wat weg van hout maar het ruikt ook fris en zoet! 

Een geur die ik al sinds 2009, toen de geur uitkwam, gebruik.

Ik heb ondertussen nog wel wat geurtjes gehad zoals Amor Amor van Cacharel ( een erg zoet maar lekker geurtje ), True star van Tommy Hilfiger ( ruikt heel fris en zou ik zeker nog een keer halen )  en Live van JLo ( ook een lekker zoet geurtje ). True star vind ik het lekkerste geurtje van de drie! 
Je kunt hier wel uit op maken dat ik erg van zoete maar frisse geurtjes houd!

De manier waarop we een geur waarnemen wordt bepaald door factoren. 
In onze neus bevindt zich het olfactorisch epitheel. Deze bevat miljoenen zintuigcellen die berichten naar onze hersens sturen. Die bepalen de manier waarop je een geur ervaart. Hierdoor kan het dus zijn dat jij een heel andere ervaring hebt bij een parfum dan bijvoorbeeld je vriendin of je moeder.  
Ook op de huid kan dezelfde parfum toch een hele andere geur geven bij iemand anders. Dit heeft weer te maken met de ph-warde van je huid. 

Waar kun je parfum het beste aanbrengen? 
Er wordt gezegd dat je parfum het beste kunt sprayen op plekjes van je huid waar de bloedvaten aan het oppervlak komen omdat de warmte er dan voor zorgt dat het parfum verspreidt. Dit is bijvoorbeeld bij je polsen, hals, tussen je borsten en zelfs bij je knieholten en je slapen! Al zou ik zelf niet zo gauw aan die twee laatste plekjes denken!
Parfum kun je het beste aanbrengen voordat je je aankleedt, om vlekken te voorkomen!

Zorg ook dat je je parfum niet combineert met ander geuren zoals cremes en deodorants, dit kan een rare geur opleveren en dat lijkt me niet de bedoeling van je parfum!

Ik ben benieuwd wat jullie favoriete parfum is!

3 reacties

Opgeslagen onder Beauty

3 Reacties op “Wat is jouw favoriete parfum?

  1. Purr van Katy Perry is heerlijk zoet, maar Belle de Nuit van Fragonard is en blijft mijn favoriet!🙂

    Like

  2. Die ken ik allebei niet:p
    Hoe ruikt die Belle de Nuit precies? Gewoon verkrijgbaar bij de Douglas?

    Like

  3. Diamonds van Armani & Lady Million van Paco Rabanne. Alle twee heerlijk. Van Diamonds moet ik straks al aan het derde flesje beginnen.😉
    Ze ruiken beide zoet, maar niet te.
    Vroeger was Glow van J.Lo mijn favoriet. Ook heel zoet.

    Like

Geef een reactie

