Poppenogen uit de sixties hot!

In de jaren 60 waren ze super in, de poppenogen! Een look die je ogen open, draagbaar is voor met uitgaan en overdag en bij bijna alle soorten en kleuren kleding goed staat! Eerlijk gezegd had ik er nog nooit iets van gehoord en las ik het een poosje terug ergens. Het is echt een mooie look die niet eens zo moeilijk is om te maken. Vier simpele stappen en je bent helemaal klaar voor de dag!1. Als eerst begin je met een zachte pastel kleurige ogenschadus die je over je hele ooglid aanbrengt. Om te zorgen dat je ogen wakker en mooi er uit zien breng nog een beetje highlighter aan onder het hoogste punt van je wenkbrauw.

2. De tweede stap is het aanbrengen van een wat donkerdere kleur (bijvoorbeeld bruin) ogenschaduw om de arcadeboog heen. Het moet niet ‘te’ zijn. Dus niet dat je echt een duidelijke lijn ziet maar gewoon mooi gedoseerd en niet te veel.

3. Voor de derde stap breng je mascara aan. Zorg er voor dat je wimpers mooi zwart zijn en goed gescheiden vanaf de wortel tot de puntjes! Dit geeft het mooiste en best openende effect aan je ogen.

4. Voor de laatste stap breng je vlak onder je onder wimpers wat eyeliner aan. Het lijntje moet niet helemaal beginnen bij je binnenste ooghoek want dit zorgt er voor dat je ogen meer gesloten lijken. Begin in het midden van je onderste ooglid met de eyeliner en trek het lijntje subtiel tot de buitenste ooghoek. Als leuk extratje kun je het lijntje iets verder laten doorlopen dan je buitenste ooghoek.

Wat vinden jullie van deze look? Is het iets wat jij zou dragen? Of hou je meer van wat meer uitdagendere looks?

4 reacties

Opgeslagen onder Beauty

4 Reacties op “Poppenogen uit de sixties hot!

  1. Ik zou het zeker dragen. Wat zeg ik, draag het vaak zo😉
    I don’t care about fashion, ik doe waar ik zin in heb.

    Like

  2. Ik ben gek op deze look, en zelf doe ik het ook best vaak. Ik ben namelijk niet zo’n grote fan van felle kleurtjes als roze en blauw op je ogene, liefst bruin en zwart ofzo, maar deze look is my all time favorite🙂

    Like

    • Als ik ogenschaduw draag verschilt het van bruin tot fel roze en nog veel meer. Ik heb niet echt een standaard kleur van ogenschaduw die ik gebruik. Vind dit zelf ook echt een mooie look. Wanneer je er wel van houdt om felle kleurtjes te dragen en niet zo bent van de bruine of zwarte ogenschaduw kan het altijd nog met gewoon wel een kleurtje… Dan is het wel niet volgens de regeltjes van de Poppenlook maar dan heb je wel jouw eigen ding!

      Like

Geef een reactie

